Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Glovo dostarczy kurierom karty płatnicze pod własną marką. Wydawcą plastików jest Adyen

Wydawanie własnych kart może okazać się również interesujące dla innych branż np. platform marketplace

Glovo zdecydowało się wyposażyć swoich kurierów we własne karty płatnicze. Trafią one do dostawców działających na terenie Europy, w tym w Polsce. Wydawcą plastików został Adyen – platforma znana m.in. z obsługi płatności dla Zalando, OLX czy Vinted.

Do obiegu trafiło już ponad 30 tys. kart, którymi kurierzy zapłacą za zakupy zlecone im przez klientów popularnej aplikacji mobilnej. Karty są powszechnie akceptowane. Natomiast Glovo może precyzyjnie ustalić, w jakich sklepach dostawca będzie mógł użyć firmowego plastiku, a także w każdej chwili wstrzymać transakcję, jeśli ma wątpliwości co do jej zasadności. Środki, którymi użytkownik Glovo opłacił złożone zamówienie, mogą od razu zostać wykorzystane do zasilenia karty konkretnego dostawcy. Dzięki temu firma nie musi angażować swojego kapitału.

Przeczytajcie także: Adyen: płatności muszą być bezproblemowe

Usługę wydawania kart Adyen wprowadził do swojego portfolio pod koniec 2019 r. Korzystać z niej mogą nie tylko przedstawiciele branży dostaw, lecz także np. platformy handlowe czy biura podróży. Klienci Adyen mogą zamawiać karty brandowane ich własną marką zarówno w wersji tradycyjnej, jak i wirtualnej. Można je dodawać do portfeli mobilnych i używać do zakupów online oraz w tradycyjnych sklepach. Adyen jest jednocześnie wydawcą kart i agentem rozliczeniowym, co zapewnia jego klientom większą przejrzystość przepływów pieniężnych, a zarazem pozwala na skrócenie czasu finansowania kart.

Platformy marketplace mogą traktować proponowanie kart swoim użytkownikom (sprzedawcom) jako dodatkowe źródło przychodów, z uwagi na obecne na rynku opłaty interchange. Co więcej, zachęcając ich do wydawania środków z karty na ponowne zakupy na platformie, nie ponoszą kosztów procesowania transakcji, przyśpieszają czas dostępu do środków i zwiększają sprzedaż. To w konsekwencji daje swobodę wdrażania programów typu cashback cieszących się dużą popularnością w Polsce.

Przeczytajcie także: Zgłoście swoją firmę do Mapy polskiego fintechu

Marketplace oferujący własne karty ma zarazem możliwość kontroli marek, branż, kwot i lokalizacji, przy których sprzedawca może skorzystać z plastiku. Interfejsy API działające w czasie rzeczywistym pozwalają uczestniczyć w procesie autoryzacji, a także sprawdzać, jakie są wrażenia użytkownika przy korzystaniu z karty.

Takie rozwiązania pojawiają się coraz częściej szczególnie w segmencie B2B, gdzie walka o lojalność klientów polega już nie tylko na oferowaniu najtańszej usługi, ale portfolio możliwości wspierających codzienne funkcjonowanie biznesu.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies