Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
PolCard wdroży zbliżeniowego Blika

Użytkownicy mobilnego systemu mają wkrótce płacić telefonem jak kartą bezstykową

Spółka First Data Polska, właściciel marki PolCard, potwierdziła, że pracuje na wdrożeniem nowego sposobu inicjacji transakcji Blikiem. – Jesteśmy zainteresowani popularyzacją Blika i wierzymy, że płatności zbliżeniowe przyczynią się do wzrostu liczby transakcji tym instrumentem – powiedziano mi w biurze prasowym FDP.

Na razie nie wiadomo, kiedy wdrożenie ujrzy światło dzienne. Z moich informacji wynika, że próba przeprowadzenia transakcji zbliżeniowej przy pomocy Blika miała już miejsce i zakończyła się sukcesem. Nie musi to jednak oznaczać, że do rynkowego debiutu nowej funkcji jest już blisko.

Przeczytajcie także: Parkowanie w apce SkyCash będzie jeszcze szybsze

Jak może pamiętacie Polski Standard Płatności, spółka która zarządza systemem Blik, jest przekonana, że do transakcji bezstykowych może wykorzystać tzw. kernel. To ważny element terminala płatniczego POS, do którego prawa ma producent urządzeń. Nie wszyscy jednak podzielają ten pogląd gdyż terminalowe kernele wykorzystują patenty organizacji płatniczych. Są więc wątpliwości, czy PSP może z nich skorzystać, by inicjować płatności Blikiem.

Zdaniem władz spółki jeżeli takie wątpliwości są, transakcje zbliżeniowe Blikiem będzie można wprowadzić poprzez aktualizację aplikacji, zainstalowanych na terminalach. I tylko od agenta rozliczeniowego, czyli operatora terminali takiego jak FDP, zależy, czy chce ryzykować i wprowadzać rozwiązanie kernelowe czy bezpieczniejsze – aplikacyjne.

Przeczytajcie także: Millennium wprowadzi płatności HCE

Ale w tym drugim wypadku wszystko ma trwać o wiele dłużej, nawet kilka miesięcy. Wydaje mi się więc, że test transakcji zbliżeniowej Blikiem, o którym Wam wspomniałem, odbył się przy wykorzystaniu kernela. Nie wiem jednak, czy któryś z agentów rozliczeniowych zaryzykuje takie rozwiązanie. Po stronie banków ponoć nie będzie miało znaczenia, na którą opcję zdecyduje się operator terminala – transakcja ma przejść bez konieczności wprowadzenia dodatkowych zmian do aplikacji mobilnych klientów.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies