Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już 70 proc. gapowiczów w Warszawie płaci mandat kartą

Rośnie też mobilna sprzedaż biletów komunikacyjnych, i to aż o 50 proc.

Jeżeli ktoś zastanawia się jeszcze, czy wyposażenie osób kontrolujących pasażerów komunikacji miejskiej w przenośne terminale do akceptacji kart ma sens, to te liczby powinny go pozbawić wszelkich wątpliwości. Jak donosi Gazeta Wyborcza w grudniu ubiegłego roku aż 70 proc. gapowiczów przyłapanych w Warszawie na jeździe bez biletu metrem, autobusem czy tramwajem, skorzystało z możliwości uiszczenia mandatu kartą, bezpośrednio u kontrolera.

Przeczytajcie także: Polska karta ma koordynatora

Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego dowodzi, że właśnie wprowadzenie możliwości uiszczania tzw. opłaty dodatkowej za jazdę bez biletu kartą przyczyniło się do znacznego wzrostu dochodu miasta z tego tytułu. O ile w 2014 roku wyniósł on 28,9 mln zł, o tyle w roku ubiegłym już 33,8 mln zł. To powinno dać do myślenia władzom innych samorządów w kraju. Może warto pójść za przykładem Warszawy?

ZTM pochwalił się również przychodami ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej, które wzrosły z 876 mln zł w 2014 roku do 941 mln zł w roku ubiegłym. Wśród powodów wymieniono m.in. wzrost liczby automatów stacjonarnych oraz mobilnych, zainstalowanych w pojazdach.

Przeczytajcie także: Poczta kończy przetarg na terminale kartowe

Wśród statystyk zaprezentowanych przez ZTM w oczy rzuca się również wzrost sprzedaży biletów za pośrednictwem telefonów, i to aż o ponad 50 proc. W 2014 roku moBiLET, mPay i SkyCash sprzedali bilety za łącznie 4,1 mln zł. W roku ubiegłym wartość ta wzrosła aż do 6,5 mln zł.

Za taką dynamikę odpowiedzialny jest przede wszystkim SkyCash, który w 2014 roku sprzedał bilety za 2 mln zł a w ubiegłym – za 3,6 mln zł. Sprzedaż urosła także w moBiLET – z 1,7 mln zł do 2,6 mln zł. Spadła tylko w mPay – z 432 tys. zł do 280 tys. zł.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies