Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Inpost chce podbić Zachód. Powiększy sieć paczkomatów w Wlk. Brytanii, Francji i we Włoszech

Inpost zamierza nadal inwestować w aplikację mobilną, z której korzysta już 6 mln osób

Plany rozwojowe Inpostu zdradził założyciel spółki Rafał Brzoska w trakcie panelu EEC Trends. Cytuje go w dzisiejszej depeszy agencja ISB News. Operator paczkomatów chce rozbudować sieć swoich urządzeń na zachodzie Europy, w takich krajach jak Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy i Francja. Na razie odpuszcza sobie wschód kontynentu. Największym wyzwaniem ma być Francja. Spółka analizuje kilka możliwych scenariuszy dla tego kraju, w tym rozwój organiczny lub akwizycję lokalnej firmy.

Przeczytajcie także: Za zabiegi medyczne będzie można płacić na raty

Do końca roku Inpost chce mieć 1 tys. paczkomatów w pięciu największych włoskich miastach (obecnie ma 300 urządzeń). Z kolei w Wielkiej Brytanii, gdzie działa 1,1 tys. automatów operatora, w ciągu najbliższych kwartałów powinno się pojawić 2 tys. nowych urządzeń. Najważniejsze lokalizacje to Londyn, Manchester oraz Birmingham. Kluczowym narzędziem w całym systemie ma być aplikacja mobilna, z której obecnie korzysta 6 mln klientów.

Rafał Brzoska podkreślił wagę oprogramowania w kontekście działań konkurencji. W Polsce budowę własnej sieci automatów zapowiedział już Orlen, podobny projekt rozwijać chce też Poczta Polska, a plany w tym obszarze ma ponoć także Allegro. Jednak zdaniem prezesa Inpostu sukcesu nie zapewni samo stawianie urządzeń – bardzo istotne są software oraz logistyka, w którą Inpost inwestuje 600 mln zł rocznie. Brzoska zadeklarował też, że nie zamierza sprzedawać swojego pakietu akcji (pośrednio lub bezpośrednio kontroluje 13 proc. spółki).

Przeczytajcie także: Cinkciarz.pl zapowiada nowości na 2021 rok

Inpost to jeden z największych beneficjentów zmian, do jakich doszło na rynku w ostatnich kwartałach. Pandemia koronawirusa przyspieszyła rozwój branży e-commerce, a jej sprawne działanie jest uzależnione od usług świadczonych m.in. przez biznes Brzoski. Liczba paczkomatów szybko rosła (w Polsce jest ich już ponad 11 tys.), spółka wprowadzała nowe rozwiązania, w tym możliwość nadawania przesyłek za pośrednictwem aplikacji mobilnej, a niedawno zaliczyła także bardzo udany debiut na giełdzie Euronext Amsterdam.

Źródło: ISB News

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies