Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Inpost debiutuje dzisiaj na giełdzie w Amsterdamie. Firmę wyceniono na ponad 36 mld zł

Biznes należący do amerykańskiego funduszu Advent International świetnie wstrzelił się z debiutem – Amazon poinformował dzisiaj o oficjalnym wejściu na polski rynek

Inpost podał w komunikacie, że cena akcji w ofercie publicznej wyniesie 16 euro. Sprzedawanych jest 175 mln z 500 mln akcji (35 proc.). Tym samym wartość oferty to 2,8 mld euro. Jeżeli zostanie wykonany dodatkowy przydział, na rynku pojawi się niewiele ponad 40 proc. udziałów w spółce. W takim przypadku wartość oferty wzrośnie do 3,2 mld euro. Kapitalizacja operatora paczkomatów to obecnie 8 mld euro, czyli ponad 36 mld zł.

Przeczytajcie także: PKO umożliwi dodawanie komputerów do urządzeń zaufanych

Kilka dni temu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Inpost skrócił czas zapisów w ofercie publicznej. Pierwotnie zakładano, że zapisy potrwają do 28 stycznia, a debiut na Euronext Amsterdam odbędzie się 29 stycznia. Jednak wydarzenia te przełożono odpowiednio na 26 i 27 stycznia. Z przedstawionych informacji wynikało, że proces przyspieszono z uwagi na duże zainteresowanie akcjami ze strony inwestorów.

Przeczytajcie także: Orlen też chce postawić kilka tysięcy automatów paczkowych

Na koniec 2020 roku Inpost posiadał w Polsce ponad 10,7 tys. paczkomatów, w bliższej przyszłości chce zwiększyć ich liczbę do 15 tys. W kolejnych latach sieć będzie powiększana o 2-2,5 tys. automatów rocznie. W ubiegłym roku inwestycje operatora logistycznego sięgnęły 500 mln zł. W tym samym czasie Inpost dostarczył do swoich maszyn 240 mln paczek. Duże zainteresowanie paczkomatowym biznesem to m.in. efekt dynamicznego rozwoju sektora e-commerce w Polsce. Dodatkowo firmie sprzyja fakt, że wejście do Polski oficjalnie ogłosił Amazon.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies