Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
W historii transakcji kartami na koncie pojawią się logotypy sklepów. Ma to zmniejszyć liczbę reklamacji

Mastercard liczy, że nowe rozwiązanie stanie się standardem już w przyszłym roku

Mastercard poinformował o wprowadzeniu do oferty dla wydawców kart nowej usługi, przygotowanej we współpracy z należącą do organizacji spółką Ethoca. Dzięki nowemu rozwiązaniu klienci korzystający z kart (nie tylko Mastercarda, ale i konkurencyjnych organizacji) w historii transakcji dostępnej w bankowości internetowej lub mobilnej znajdą dodatkowe informacje, takie jak np. logo sklepu, w którym płacili za coś kartą.

Przeczytajcie także: mPay chce być jak Robinhood

Właściciele sklepów już mogą przesyłać swoje logotypy do systemu Ethoca. Jednocześnie Mastercard współpracuje z wydawcami kart nad wprowadzeniem nowego standardu branżowego, tak aby do 2022 r. nowa usługa stała się powszechna.

Jak zaznacza Mastercard, usługa wdrażana przy współpracy ze spółką Ethoca może zapobiec sytuacji, gdy przy przeglądaniu transakcji na koncie niektórych płatności nie sposób zidentyfikować (przykładowo, umieszczona tam nazwa sprzedawcy jest niezrozumiała lub zamiast niej wyświetla się nazwa pośrednika przetwarzającego płatność). Z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS wynika, że aż 84 proc. respondentów czasami nie jest w stanie zidentyfikować niektórych zakupów w historii transakcji, natomiast prawie jednej piątej (17 proc.) zdarza się to często lub bardzo często.

Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa szuka nowego prezesa

Konsument, który nie może sobie przypomnieć danego zakupu, najczęściej próbuje wyjaśnić sytuację, kontaktując się telefonicznie z bankiem (21 proc.) lub, znacznie rzadziej, ze sprzedawcą (6 proc.). Kontakt z bankiem zazwyczaj prowadzi do tego, że klient banku składa oficjalną reklamację (72 proc.), np. w formie wniosku o chargeback. Po jej złożeniu często okazuje się ona jednak nieuzasadniona. Kiedy jednak wniosek o chargeback zostanie już złożony, musi być rozpatrzony, co generuje koszty.

Okiem eksperta

Współpracujemy z wydawcami kart i detalistami, aby do 2022 r. funkcja ta stała się standardem dostępnym dla wszystkich użytkowników bankowości cyfrowej. Uważamy, że zwiększona w ten sposób przejrzystość transakcji zapewni klientom spokój ducha i poczucie kontroli nad ich wydatkami, znacznie poprawiając ich komfort podczas korzystania z usług bankowości elektronicznej. Z perspektywy wydawców kart, rozwiązanie to zwiększy liczbę interakcji użytkowników kart z kanałami cyfrowymi banku, natomiast detaliści zapewnią sobie większą widoczność swojej marki. Ponadto zarówno banki, jak i sprzedawcy, mogą spodziewać się mniejszej liczby reklamacji składanych przez ich klientów.

Bartosz Ciołkowski
Dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies