Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Tymczasowy Profil Zaufany dla seniorów. Osoby powyżej 80 roku życia mogą liczyć na ułatwienia przy zakładaniu PZ 

Usługę uruchomiono głównie z myślą o rejestracji seniorów na szczepienia przeciw Covid-19

Ruszyła nowa usługa – tymczasowy Profil Zaufany dla seniorów. Osoby, którzy zaznaczą przy zakładaniu profilu, że mają powyżej 80 lat, trafią na specjalnie dla nich przeznaczoną ścieżkę obsługi. Udogodnienie to wprowadzono głównie z myślą o ułatwieniu seniorom rejestracji na szczepienia przeciw Covid-19.

Przeczytajcie także: Już 2 mln Polaków zainstalowało apkę mObywatel

W zakładaniu profili starszym osobom pomoże grupa przeszkolonych urzędników, którzy będą się zajmować tylko obsługą przedstawicieli tej grupy wiekowej. Na wideorozmowę z seniorem urzędnik będzie miał zarezerwowane 30 minut, a nie 15 – jak w przypadku młodszych osób, aby w spokojnej atmosferze potwierdzić profil. Na wirtualne spotkanie można się umówić na dowolny dzień – od poniedziałku do niedzieli – w godzinach 8-20. Do rozmowy niezbędne jest urządzenie wyposażone w kamerę i mikrofon – telefon, tablet lub laptop.

Tymczasowy PZ zakłada się na stronie gov.pl, gdzie należy wybrać e-usługę "załóż tymczasowy profil zaufany". W kolejnym kroku trzeba wybrać datę i godzinę rozmowy z urzędnikiem, a potem ustalić swoją nazwę użytkownika i hasło do logowania, spełniające odpowiednie wymogi. Następnie wpisuje się swoje dane (imiona, nazwisko i numer PESEL) i podaje adres e-mail oraz numer telefonu komórkowego. Po potwierdzeniu zapoznania się z klauzulą dot. przetwarzania danych osobowych użytkownik może przejść do podsumowania wniosku i kliknąć przycisk "wyślij". Na podany numer telefonu otrzyma on SMS z kodem, którym potwierdza się wysłanie wniosku.

Przeczytajcie także: Polska firma opracowała serwis dla klientów brytyjskiego ubezpieczyciela

Procedura ta, jak widać, może być dość skomplikowana dla osób w podeszłym wieku, dlatego można mieć wątpliwości, czy mimo udogodnień na etapie wideorozmowy seniorzy poradzą sobie z samodzielnym założeniem profilu. W opisie rozwiązania dostępnym na rządowych stronach można zresztą znaleźć poradę, by podczas przygotowań skorzystać z pomocy osoby, która na co dzień używa internetu i urządzeń elektronicznych. Wsparcie dzieci lub wnuków może się również okazać niezbędne w przypadku tych seniorów, którzy nie posiadają swojego adresu e-mail.

Przypomnijmy, że tymczasowy Profil Zaufany został wprowadzony w kwietniu zeszłego roku, aby ułatwić obywatelom korzystanie z usług publicznych w dobie pandemii. W odróżnieniu od tradycyjnego PZ jest on ważny tylko przez trzy miesiące od potwierdzenia. Ma jednak jedną dużą zaletę – mogą go założyć również te osoby, które nie posiadają konta w banku umożliwiającym skorzystanie z tej usługi, i nie wymaga wizyty w urzędzie czy na poczcie w celu potwierdzenia tożsamości. Weryfikacja jest bowiem dokonywana przez internet, podczas wideorozmowy z urzędnikiem.

Fot. freepik.com/karlyukav

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies