Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wybierzcie najciekawszą usługę płatniczą wprowadzoną na rynek w 2020 r. Ogłaszamy plebiscyt Cashless Pay 2020

Na osoby biorące udział w plebiscycie Cashless Pay 2020 czekają atrakcyjne nagrody w tym iPhone 11, na którym można korzystać z płatności Apple Pay

Tego na polskim rynku jeszcze nie było. Ogłaszamy start Cashless Pay 2020. To jedyny w swoim rodzaju plebiscyt na najciekawsze rozwiązanie płatnicze, jakie znalazło się na polskim rynku w mijającym roku. Tytuł Cashless Pay 2020 zdobędzie projekt, który otrzyma najwięcej głosów czytelników cashless.pl. Zagłosować może każdy, wystarczy wskazać jedno z 20 nominowanych rozwiązań oraz uzasadnić swój wybór.

Ankietę znajdziecie pod linkiem Cashless Pay 2020.

Przeczytajcie także: Wkrótce premiera Mapy Polskich Płatności 2020

Na czytelników biorących udział w plebiscycie Cashless Pay 2020 czekają atrakcyjne nagrody: iPhone 11 64GB, Apple Watch 3 oraz dwie karty prezentowe do Empiku o wartości 500 zł każda. Nagrody ufundował Mastercard. Nagrodzonych wybierzemy spośród tych głosujących, którzy w najciekawszy sposób uzasadnią swój wybór.

Do tytułu Cashless Pay 2020 nominowaliśmy 20 różnych projektów z dziedziny płatności, które miały rynkowy debiut w okresie między styczniem a początkiem grudnia bieżącego roku. Wśród nominowanych znalazły się zatem następujące produkty i usługi:

Allegro Pay

To rozwiązanie wprowadzone latem 2020 r. przez spółkę, która wcześniej nosiła nazwę FinAi i rozwijała internetową platformę pośrednictwa kredytowego. Firma przejęta przez Allegro stworzyła nowe narzędzie do płatności za zakupy w największym serwisie e-commerce w Polsce. Sztandarowym elementem Allegro Pay są płatności odroczone, ale także możliwość rozbicia należności za zamówienie na kilka rat.

Autostrady IKO

Aplikacja mobilna oferowana przez PKO BP, a więc IKO, jest jednym z trzech obecnie dostępnych na polskim rynku rozwiązań do automatycznego opłacania przejazdów autostradami. PKO BP opracował je przy współpracy ze swoją spółką PKO Finat. Dzięki temu po dodaniu do IKO numerów rejestracyjnych samochodu podczas wjazdu i zjazdu z płatnego odcinka drogi szlabany podnoszą się same, a należności są pobierane ze wskazanego rachunku w PKO BP. Na razie nowość działa tylko na A1.

Autostrady SkyCash

Podobnie jak automatyczne płatności za autostrady w PKO BP działa to także w aplikacji SkyCash. Tu jednak, w odróżnieniu od IKO a podobnie jak w konkurencyjnej aplikacji Autopay, można płacić nie tylko za przejazd autostradą A1, ale i odcinkiem między Krakowem i Katowicami na A4.

BS Pay

To nowa aplikacja mobilna stworzona dla klientów banków spółdzielczych z grupy BPS. Najważniejszą funkcją, którą zawiera BS Pay, jest możliwość wyświetlania kodów Blik. Dzięki temu posiadacze rachunków osobistych w wybranych bankach zrzeszonych w BPS mogą płacić bezgotówkowo w sklepach stacjonarnych i internetowych oraz wyciągać pieniądze z bankomatów.

Cinkciarz karta wielowalutowa

Cinkciarz wdrożenie takiej karty zapowiadał już kilka lat temu, ale w roku 2020 wreszcie to się udało. Karta wielowalutowa połączona jest z dwoma rachunkami źródłowymi: jednym do rozliczania transakcji i drugim do przechowywania większej ilości środków. Takie rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo. Z rachunku oszczędnościowego w każdej chwili można przelać pieniądze na rachunek rozliczeniowy dzięki aplikacji mobilnej. Karta pozwala na wypłaty gotówki z bankomatów oraz tanie transakcje w wielu walutach świata.

Datkomat Caritas i Mastercard

Mastercard zapowiedział wdrożenie nowego datkomatu podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy w 2019 r. Deklaracji dotrzymał w roku 2020. Datkomat wdrożono wspólnie z firmą Polskie ePłatności. Urządzenie pozwala zbierać pieniądze na różne cele charytatywne. Może być instalowane np. na dworcach czy lotniskach albo w miejscach kultu religijnego.

Empik Pay&Go

To rozwiązanie umożliwiające płatności za zakupy realizowane w stacjonarnych salonach Empiku. Klienci sami skanują produkty zdejmowane ze sklepowej półki, a następnie płacą za nie przez aplikację i opuszczają salon bez konieczności podchodzenia do kasy.

Kliknij aby zapłacić (Mastercard i Visa)

To polska nazwa usługi, która ma pozwolić zbudować standard płatności kartami w środowisku e-commerce. Prace nad nim trwały dość długo, ale w 2020 r. wreszcie doczekał się rynkowego debiutu. Organizacje płatnicze, w tym przede wszystkim Mastercard i Visa, zadeklarowały, że przeniosą do tego systemu klientów korzystających dotąd z takich usług online jak Masterpass czy Visa Checkout.

Lidl Pay

Polska jest jednym z kilku rynków w Europie, na którym niemiecka firma zdecydowała się wprowadzić swoje rozwiązanie do płatności mobilnych. Aplikacja umożliwia dołączenie do niej karty dowolnego wydawcy. Następnie podczas płatności za zakupy w sklepie stacjonarnym Lidla skanuje się kod inicjując w ten sposób płatność. Przy okazji można uczestniczyć w programie lojalnościowym sieci oraz przechowywać elektroniczne wersje paragonów zakupowych.

Payeye

To rozwiązanie wprowadzone na rynek przez wrocławski startup o tej samej nazwie. W skrócie to płatności mobilne, które do identyfikacji klienta używają biometrii oka. Po rejestracji w cyfrowym portfelu i zasileniu konta np. przelewem można realizować płatności za zakupy skanując oko. Firma używa do tego specjalnych urządzeń terminalowych. Obecnie rozbudowuje sieć akceptacji swojego nowego rozwiązania.

Podniesienie limitu na płatności bez PIN do 100 zł

Wdrożenie tego projektu zaplanowano już kilka lat temu i ostatecznie miało zostać przeprowadzone stopniowo, poczynając od jesieni 2020 r. Wybuch pandemii koronawirusa spowodował jednak, że prace te przyspieszono w trybie awaryjnym i przeprowadzono projekt w zasadzie w kilka dni w marcu. Dzięki temu już od wiosny 2020 r. klienci banków z Polski mogą płacić kartami zbliżeniowo bez konieczności autoryzacji transakcji PIN-em do kwoty 100 zł. To cenne zwłaszcza w okresie zagrożenia epidemicznego.

Prośba o przelew Blik

Blik od dawna święci triumfy w sklepach internetowych, gdzie staje się najczęściej wybieranym sposobem płatności za zakupy. Ale operator systemu rozwija kilka innych usług, jak m.in. przelewy P2P. W roku 2020 wprowadził na rynek nowość w ramach transakcji P2P, czyli prośbę o przelew. To bezpieczne rozwiązanie umożliwiające delikatne przypomnienie dłużnikowi o zaległej należności. Za pomocą prośby o przelew Blikiem można też podzielić np. rachunek za wspólną wizytę w restauracji i wysłać prośbę do kilku osób jednocześnie.

Rossmann GO

To nowość niemieckiej sieci drogerii, która ułatwia płatności za zakupy w stacjonarnych sklepach firmy. Klienci, podobnie jak np. w rozwiązaniu Empik Pay&Go, sami skanują produkty wrzucane do koszyka a następnie płacą za nie aplikacją bez konieczności kontaktu z kasjerem.

Soft POS eService

Terminali aplikacyjnych na polskim rynku jest już sporo. Niektóre są testowane, jak np. wspólny projekt Visy, Samsunga i spółki First Data Polska. Właściciele innych chwalą się, że bliscy są ich komercyjnego wdrożenia – w tym wypadku mowa np. o terminalu polskiego fintechu Softpos. W tym roku ogłoszono wprowadzenie kolejnego rozwiązania, tym razem przez największego w Polsce agenta rozliczeniowego, czyli firmę eService.

Subskrypcje SGB

Spółdzielcza Grupa Bankowa jako pierwsza w Polsce i pewnie jako jedna z pierwszych instytucji finansowych na świecie udostępniła klientom aplikację mobilną z funkcją umożliwiającą łatwe zarządzanie subskrypcjami. Rozwiązanie powstało przy współpracy z organizacją płatniczą Visa i pozwala na w miarę swobodne włączanie i wyłączanie zasubskrybowanych abonamentów.

Subskrypcje Revolut

Zaraz po tym, gdy funkcja pozwalająca na zarządzanie abonamentami pojawiła się w nowej aplikacji SGB Mobile, podobną opcję wprowadził w swojej apce dla klientów z Polski także Revolut. Firma liczy, że dzięki temu jej klienci zyskają większą kontrolę nad finansami i więcej z nich traktować będzie konto Revolut jako swój główny rachunek rozliczeniowy.

Tank and GO Carrefour

Carrefour, który w Polsce ma 40 stacji benzynowych zlokalizowanych przy swoich sklepach, kilka miesięcy temu wprowadził nową funkcję w swojej aplikacji mobilnej, ułatwiającą tankowanie samochodów. Dzięki niej można płacić za paliwo bez konieczności podchodzenia do kasy. W apce wskazuje się numer dystrybutora i reguluje należność dzięki powiązanemu z aplikacją portfelowi Masterpass. Nieco podobną usługę na ograniczonej liczbie stacji wprowadziła później także firma Circle K. Natomiast prekursorem płatności za paliwo przez aplikację był wśród koncernów paliwowych Orlen, który takie rozwiązanie ma już od kilku lat.

Viva Wallet

To spółka wywodząca się z Grecji i oferująca szereg usług płatniczych pod wspólną marką. Wśród nich jest więc m.in. bramka do płatności internetowych, terminale płatnicze i karty, za pomocą których zyskuje się natychmiastowy dostęp do pieniędzy pochodzących z płatności od klientów. Kartę można dodawać do cyfrowych portfeli takich jak Apple Pay i Google Pay.

ZEN

To polski fintech, który oferuje aplikację mobilną powiązaną z kartą Mastercarda i szeregiem usług dodanych. ZEN ofertę swoją kieruje do klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm, działających głównie w obszarze e-commerce. ZEN to m.in. bramka do płatności internetowych, zagraniczne transakcje bez kosztów przewalutowań, przedłużone gwarancje na sprzęt elektroniczny opłacony kartą czy ochrona firm przed nadmierną liczbą chargebacków.

Żappka Pay

Niebezpieczeństwo związane z szerzącą się pandemią koronawirusa było okolicznością przyspieszającą prace nad wdrożeniem systemu Żappka Pay. To narzędzie będące elementem aplikacji mobilnej sieci Żabka. Pozwala na powiązanie z nią karty dowolnego wydawcy i regulowanie należności w sklepach stacjonarnych po zeskanowaniu kodu smartfonem z uruchomioną aplikacją. To usługa podobna do wdrożonej przez Niemców funkcji Lidl Pay.

Przeczytajcie także: Zagłosujcie na Cashless Pay 2020

Na Wasze głosy czekamy do 30 grudnia bieżącego roku. Ogłoszenie zwycięzcy plebiscytu Cashless Pay 2020 oraz zdobywców nagród nastąpi podczas uroczystej gali, która ze względu na pandemię odbędzie się online pod koniec stycznia 2021 roku. Partnerem głównym Cashless Pay 2020 oraz Mapy Polskich Płatności 2020 jest Mastercard, a partnerem merytorycznym Play24.

Podczas gali zaprezentowana zostanie także Mapa Polskich Płatności 2020. To najpełniejsze na polskim rynku zestawienie firm i projektów z branży płatniczej. Jeśli pracujecie w jednej z takich firm i chcecie mieć pewność, że jej nie zabraknie na Mapie, napiszcie koniecznie na adres kontakt@cashless.pl z MPP 2020 w tytule. Na Wasze zgłoszenia czekamy do 15 grudnia. Pod linkiem Mapa Polskich Płatności 2020 znajdziecie więcej informacji na temat tego projektu.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies