Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Blik zdobywa e-commerce. W II kwartale użytkownicy zapłacili nim w internecie za zakupy o łącznej wartości prawie 8,6 mld zł

Od kwietnia do czerwca użytkownicy Blika zrealizowali 73 mln transakcji online

W II kwartale tego roku wartość internetowych zakupów opłaconych Blikiem wyniosła 8,58 mld zł, a kwota ta to wynik 73 mln transakcji. Oznacza to 43 proc. wzrost względem poprzedniego kwartału. W pierwszych trzech miesiącach roku łączna wartość płatności Blikiem w sieci wynosiła bowiem 5,97 mld zł, a skorzystano z niego przy 57,5 mln transakcji. Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, zdradza, że dane za III kwartał, które wkrótce się ukażą, będą również pozytywne dla firmy.

Przeczytajcie także: Karty kredytowe i pożyczki w Revolucie

W płatnościach w internecie Blik istotnie wyprzedza już karty. Jak mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, od kwietnia do czerwca wartość transakcji kartami na rynku e-commerce wyniosła 5 mld zł (w porównaniu do prawie 8,6 mld zł Blikiem), a klienci sięgali po nie w 33,6 mln transakcji, czyli ponad dwukrotnie rzadziej niż po rozwiązanie od PSP.

Przeczytajcie także: Ile kosztuje akceptacja kart i Blika w terminalu płatniczym?

Blik używany jest głównie do płatności w sieci, trzy czwarte wszystkich transakcji dokonywanych tą metodą płatności realizowanych jest właśnie w internecie. Z blika w aplikacjach bankowości mobilnej może korzystać ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies