Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Z Asseco można stworzyć bank w sześć minut. Zobaczcie, czym jest Asseco Bank out of the Box

Rozwiązanie Asseco BooX zostało zaprezentowane podczas konferencji Asseco Banking Forum

"Cyfrowy bank w 6 dni – budować czy remontować?" – to hasło przewodnie Asseco Banking Forum 2020, podczas którego eksperci dyskutowali o kierunkach i możliwościach cyfryzacji bankowości. Spotkanie otworzył Adam Góral, prezes Asseco, gratulując sektorowi poziomu rozwoju. Jak zaznaczył – dziś to właśnie ten sektor wyznacza trendy w rozwoju informatyki. Inne branże, z którymi współpracuje Asseco, czerpią inspirację z tego, co dokonała bankowość.

Banki nie zamierzają jednak spocząć na laurach. Na horyzoncie pojawia się bowiem wizja cyfrowego banku, o której opowiedział Grzegorz Paskudzki, Asseco Business Consulting Lead. Bank cyfrowy to taki bank, który potrafi bardzo szybko zaoferować w swoim systemie zewnętrzne usługi. Jak tego dokonać? Tradycyjne banki zazwyczaj wybierają drogę ewolucyjnej transformacji cyfrowej. Inną ścieżkę obrały natomiast fintechy i neobanki, skupiając się na wybranym aspekcie rynku finansowego i opakowując go w technologię.

Przeczytajcie także: Zarządzanie subskrypcjami w aplikacji mobilnej wkrótce może być standardem

Wokół tych dwóch zagadnień toczyła się też dyskusja między ekspertami zaproszonymi przez Asseco do debaty. Remontować, czyli transformować swój podstawowy biznes, czy też budować coś od nowa obok swojej głównej działalności? Przedstawiciele sceny fintechowej – Piotr Gawron z Dragon Services i Mirosław Forystek z Vodeno – przekonywali, że niejednokrotnie lepiej swój projekt cyfryzacyjny realizować poza sztywnymi strukturami banku, co przy wsparciu zewnętrznych firm ma być procesem łatwym i obarczonym niskim ryzykiem. Z kolei bankowcy podnosili, że choć stworzenie czegoś nowego może odpowiedzieć na potrzeby biznesowe, to nie rozwiąże zasadniczego problemu.

– Naszym celem na końcu jest to, żeby nasz bank obecny był nowoczesnym bankiem – zaznaczał Marek Lenz, szef działu IT w Pekao. Dodał jednak, że przeprowadzanie takiej transformacji wewnątrz dużej organizacji jest trudne i może napotykać na opór. Niezbędna jest zatem zmiana sposobu myślenia. Łukasz Dziekan, członek zarządu Allegro Pay, podsumował to w ten sposób: trzeba odejść od założenia, że IT to koszt. Technologia to dziś profit.

Odpowiedzi na pytanie postawione uczestnikom konferencji można było się też doszukać w wystąpieniu samego gospodarza spotkania, który zaprezentował Asseco BooX (Bank out of the Box). To uniwersalna platforma procesowa i technologiczna do sprzedaży oraz obsługi produktów finansowych. Może służyć do przebudowy lub modernizacji istniejącego banku lub stanowić zalążek do budowy nowej instytucji.

Przeczytajcie także: Kto oferuje płatności mobilne w Polsce?

Jak przekonywał Tomasz Blicharz, BooX Product Marketer w Asseco, z BooXem można scyfryzować bank nie w sześć dni, a w sześć minut. Firma daje klientom do dyspozycji gotowe procesy oraz szablony produktów bankowych, zapewniając przy tym stały monitoring otoczenia regulacyjnego, stabilność produkcyjną i dostęp do rozwiązań opracowanych w ramach Asseco Innovation Hub, np. voicebotów. Posługując się metaforą użytą przez Tomasza Blicharza, BooX to przymierzalnia, w której bank, fintech czy inna instytucja, może testować swoje pomysły na poszczególnych etapach rozwoju.

Asseco jest już po pierwszych wdrożeniach – platforma została wykorzystana przez Bank Spółdzielczy w Lubaczowie oraz Bank Spółdzielczy w Płońsku. O tym, jakie są jej zalety z punktu widzenia instytucji finansowej, opowiedział Paweł Kapel, prezes banku z Lubaczowa.

Spotkanie było również okazją do rozmowy o tym, co zmienić w technologii dziś, żeby sprzedawać jutro. Uczestnicy mogli posłuchać rozmowy Daniela Mączyńskiego, wiceprezesa PragmaGO, i Marty Mróz-Sipiory, managerki produktu w Asseco, na temat wykorzystania sztucznej inteligencji w procesach automatyzacji sprzedaży i marketingu. Konferencję zakończyło energetyczne wystąpienie Piotra Czarneckiego, lidera biznesu i eksperta bankowości, który przypomniał, jak ważna jest rola banków w gospodarce.

Serwis cashless.pl objął konferencję Asseco Banking Forum patronatem medialnym.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies