Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Visa przenosi użytkowników usługi Checkout w Polsce na nowy standard. Transakcje w internecie będą prostsze i szybsze

Nowe rozwiązanie o nazwie "Kliknij i zapłać" pozwoli na korzystanie w sieci w jednakowy sposób z kart różnych organizacji płatniczych

Visa poinformowała użytkowników usługi Visa Checkout w Polsce, że wkrótce przeniesie ich karty dodane do tej usługi na nowy standard płatniczy zwany "Kliknij i zapłać". Visa pisze, że klienci nie muszą nic robić w związku z planowanym przeniesieniem. Chyba, że w Visa Checkout mają też karty innych organizacji, takich jak American Express czy Mastercard. Te karty nie przeniosą się automatycznie.

Przeczytajcie także: Visa wycofa usługę Visa Checkout

"Kliknij i zapłać" to komercyjna nazwa nowego standardu płatniczego w internecie, czyli SRC (Secure Remote Commerce). Będzie można z niego korzystać wszędzie tam, gdzie znajdować się będzie jego graficzny symbol, który wygląda tak:

Organizacje płatnicze wprowadzają standard "Kliknij i zapłać", bo dostrzegają, że dziś płatności kartami w internecie nie zawsze są wygodne i w różnych miejscach wyglądają inaczej. Zadaniem rozwiązania "Kliknij i zapłać" jest ujednolicenie procesu transakcyjnego w środowisku e-commerce. Dzięki temu w każdym sklepie, który wdroży nowy standard, będzie można płacić kartami różnych organizacji w podobny sposób. Karta dodana do "Kliknij i zapłać" w jednym sklepie, automatycznie zostanie zapamiętana i pozwoli płacić w innym.

Przeczytajcie także: Pierwsze sklepy w Stanach Zjednoczonych już dostosowane do SRC

Zdaniem twórców SRC nowy standard ma szansę powtórzyć w internecie sukces, jaki karty odniosły w handlu stacjonarnym dzięki wprowadzeniu technologii zbliżeniowej, a symbol "Kliknij i zapłać" może stać się tak samo rozpoznawalny, jak "falka" informująca o możliwości skorzystania z karty bezstykowej.

Organizacje płatnicze, takie jak Mastercard i Visa już dawno zapowiedziały, że przeniosą do nowego standardu swoich klientów korzystających z cyfrowych portfeli, takich jak Masterpass czy Visa Checkout. Należy się więc spodziewać, że również Mastercard wkrótce zaproponuje klientom to rozwiązanie.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies