Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard też zrezygnuje z własnego cyfrowego portfela. Masterpass podzieli los Visa Checkout

Organizacja przeniesie klientów korzystających z Masterpassa do nowego rozwiązania opartego o standard SRC

Wczoraj w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać tekst o decyzji Visy, która w najbliższym czasie zrezygnuje z oferowania narzędzia o nazwie Visa Checkout. W artykule przypuszczałem, że podobnie zrobi Mastercard z konkurencyjnym rozwiązaniem o nazwie Masterpass. Dziś potwierdzono tę informację.

Przeczytajcie także: Visa wycofa usługę Visa Checkout

Biuro prasowe Mastercarda w Polsce napisało w odpowiedzi na moje pytanie w tej sprawie, że organizacja już w 2018 r. ogłosiła wsparcie dla nowego standardu w płatnościach internetowych – SRC (Secure Remote Commerce). – Przejście na globalny standard płatności kartą będzie docelowo wiązało się z rezygnacją z własnego rozwiązania, jakim jest Masterpass – czytam w oświadczeniu Mastercarda. Firma pisze jednocześnie, że obecnie baza klientów, którzy zapisują swoje karty w portfelu Masterpass, rośnie dynamicznie, a usługa jest stale rozwijana.

Przeczytajcie także: Santander będzie agregował rachunki z innych banków

Masterpass i Visa Checkout to usługi pozwalające zapisać w nich dane kart bankowych, by później płacić nimi w środowisku e-commerce bez konieczności wprowadzania wielu danych z plastiku. Natomiast SRC to standard opracowywany przez organizację EMVCo, tę samą, która przygotowała standard płatności kartami w sklepach stacjonarnych. SRC ma za zadanie uprościć i spopularyzować transakcje kartami w sieci. Więcej o tym jak to ma działać, przeczytacie w wywiadzie udzielonym serwisowi Cashless przez Aleksandra Naganowskiego z Mastercarda, który znajdziecie tutaj.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies