Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard też zrezygnuje z własnego cyfrowego portfela. Masterpass podzieli los Visa Checkout

Organizacja przeniesie klientów korzystających z Masterpassa do nowego rozwiązania opartego o standard SRC

Wczoraj w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać tekst o decyzji Visy, która w najbliższym czasie zrezygnuje z oferowania narzędzia o nazwie Visa Checkout. W artykule przypuszczałem, że podobnie zrobi Mastercard z konkurencyjnym rozwiązaniem o nazwie Masterpass. Dziś potwierdzono tę informację.

Przeczytajcie także: Visa wycofa usługę Visa Checkout

Biuro prasowe Mastercarda w Polsce napisało w odpowiedzi na moje pytanie w tej sprawie, że organizacja już w 2018 r. ogłosiła wsparcie dla nowego standardu w płatnościach internetowych – SRC (Secure Remote Commerce). – Przejście na globalny standard płatności kartą będzie docelowo wiązało się z rezygnacją z własnego rozwiązania, jakim jest Masterpass – czytam w oświadczeniu Mastercarda. Firma pisze jednocześnie, że obecnie baza klientów, którzy zapisują swoje karty w portfelu Masterpass, rośnie dynamicznie, a usługa jest stale rozwijana.

Przeczytajcie także: Santander będzie agregował rachunki z innych banków

Masterpass i Visa Checkout to usługi pozwalające zapisać w nich dane kart bankowych, by później płacić nimi w środowisku e-commerce bez konieczności wprowadzania wielu danych z plastiku. Natomiast SRC to standard opracowywany przez organizację EMVCo, tę samą, która przygotowała standard płatności kartami w sklepach stacjonarnych. SRC ma za zadanie uprościć i spopularyzować transakcje kartami w sieci. Więcej o tym jak to ma działać, przeczytacie w wywiadzie udzielonym serwisowi Cashless przez Aleksandra Naganowskiego z Mastercarda, który znajdziecie tutaj.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies