Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Efekt pandemii: więcej zakupów internetowych i płatności zbliżeniowych

To wyniki badania przeprowadzonego przez Elavon, którego celem było sprawdzenie, w jaki sposób koronawirus zmienił nawyki zakupowe Polaków

Firma Elavon, jeden z największych na polskim rynku operatorów terminali płatniczych, przedstawiła wyniki badania zrealizowanego na jej zlecenie przez firmę Ipsos Mori. Badanie zostało przeprowadzone w maju bieżącego roku, a dotyczyło tego, w jaki sposób pandemia i ograniczenia z nią związane wpłynęły na nawyki zakupowe Polaków i ich plany dotyczące wydatków.

Przeczytajcie także: Santander oferuje terminale Elavonu

Prawie wszyscy ankietowani (96 proc.) stwierdzili, że w okresie pandemii robili zakupy online. Trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że ankieta została przeprowadzona wśród internautów. 48 proc. ankietowanych stwierdziło, że podczas blokady zwiększyło swoje wydatki online, natomiast tylko 9 proc. uznało, że wydatki internetowe w tym czasie ograniczyło. Natomiast ponad jedna trzecia badanych jest zdania, że ich wydatki w sieci nie zmieniły się w ostatnim czasie.

Badanie Elavonu dotyczyło także podejścia respondentów do płatności zbliżeniowych. Prawie dwie trzecie ankietowanych (60 proc.) stwierdziło, że po zakończeniu pandemii będzie teraz częściej korzystać z kart płatniczych lub zbliżeniowych metod płatności. Nieco ponad jedna czwarta (29 proc.) nie zmieni swojego obecnego podejścia do płatności elektronicznych i gotówkowych.

Przeczytajcie także: Wszyscy operatorzy podnieśli limit na płatności bez PIN

Jeżeli chodzi o priorytety wydatkowe na okres po zniesieniu ograniczeń związanych z pandemią, na pierwsze miejsce wysunęła się chęć spędzenia czasu poza domem. Wskazało na to 62 proc. respondentów, którzy pieniądze chcą przeznaczyć na m.in. jednodniowe wycieczki, wizyty w pubie lub restauracji, dwudniowe lub trzydniowe przerwy wakacyjne, a także dłuższe wyjazdy.

Na drugim miejscu z wynikiem 42 proc. znalazły się wydatki związane z poprawą urody, np. wizyta u fryzjera. Tyle samo badanych przeznaczyłoby pieniądze na: zdrowie i dobre samopoczucie, w tym uprawianie sportu, wizyty na siłowni, u dentysty lub okulisty.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies