Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rosyjskie karty MIR wejdą do Polski? Firma właśnie zastrzegła swoją nazwę w Urzędzie Patentowym RP

MIR to organizacja płatnicza, konkurująca na rosyjskim rynku z takimi potentatami jak Mastercard i Visa

Ciekawostka z najnowszego Biuletynu Urzędu Patentowego. Właściciel marki MIR, rosyjski system kartowy (National Payment Card System), zastrzegł swój znak handlowy na polskim rynku. Z wpisu w BUP wynika, że nazwa MIR może być używana w Polsce m.in. w kontekście emisji kart debetowych i kredytowych, obsługi kart, transferów pieniędzy oraz wielu innych usług finansowych, bankowych i pieniężnych.

Przeczytajcie także: Rosja z pomocą UnionPay chce ominąć sankcje

MIR to rosyjska organizacja płatnicza, konkurująca na lokalnym rynku z takimi potentatami jak Mastercard czy Visa. MIR został utworzony po tym, jak międzynarodowe instytucje wprowadziły sankcje w związku z bezprawnym zagarnięciem Krymu przez Rosję. MIR współpracuje z chińską organizacją UnionPay i już parę miesięcy temu zgłaszał swoje międzynarodowe aspiracje. Na przykład w kwietniu ub. roku zaczął współpracę z jednym z tureckich banków, czego efektem miało być m.in. rozpoczęcie akceptacji kart z logo MIR na terenie Turcji.

Przeczytajcie także: Turcy stawiają na lokalny system kartowy

Rejestracja znaku towarowego w Urzędzie Patentowym nie oznacza oczywiście, że rosyjski MIR od razu wejdzie na polski rynek. Wskazuje jednak na to, że nie jest on dla Rosjan obojętny. Jeżeli karty MIR miałyby się pojawić nad Wisłą, najpierw musiałaby powstać sieć akceptacji, a więc operatorzy terminali musieliby zacząć przyjmować płatności nowymi plastikami, np. używanymi przez rosyjskich turystów. Dopiero później można by myśleć o wydawnictwie kart, oczywiście pod warunkiem, że znalazłby się bank lub fintech zainteresowany ich wydawaniem a klienci – korzystaniem.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies