Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Liczba zbliżeniowych płatności mobilnych wciąż rośnie. Ale widać już wpływ koronawirusa

W I kw. 2020 r. klienci banków z Polski płacili za pomocą takich rozwiązań jak Apple Pay i Google Pay prawie 60 mln razy

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w okresie od stycznia do marca klienci banków z Polski za pomocą takich rozwiązań jak Apple Pay czy Google Pay wykonali 59,2 mln płatności zbliżeniowych. To o ok. 2 mln więcej niż w IV kw. 2019 r. i ponad dwa razy więcej niż w I kw. ubiegłego roku.

Przeczytajcie także: Banki mają prawie 14,5 mln klientów mobilnych

Wciąż widać więc wzrost transakcyjności, ale mniejszy, niż w poprzednich kwartałach. To może sugerować, że na liczbę transakcji mobilnych w I kw. miał już wpływ kryzys wywołany koronawirusem. W statystykach prezentowanych przez cashless.pl może on być szczególnie widoczny, gdyż nie obejmuje ona płatności Apple Pay i Google Pay w e-commerce. Nie jest w niej zatem widoczne kompensowanie spadku liczby transakcji w sklepach stacjonarnych zwiększonym ruchem w sklepach stacjonarnych.

Przeczytajcie także: PayPo z nowym partnerem. Płatności

Najczęściej ze zbliżeniowych płatności mobilnych w I kw. 2020 r., podobnie jak w poprzednich okresach, korzystali klienci mBanku. Zrealizowali 17,6 mln takich transakcji, o ponad pół miliona mniej niż w IV kw. 2019 r. Na kolejnych pozycjach znalazły się Santander i Millennium. Trzeba zauważyć, że faktyczna liczba mobilnych transakcji zbliżeniowych jest większa niż wykazana w statystykach publikowanych przez cashless.pl. Część banków, w tym przede wszystkim największy z nich czyli PKO BP, nie ujawnia danych na ten temat.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies