Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Popularność Fitbit Pay i Garmin Pay w Polsce na przykładzie mBanku. Zobaczcie, ilu ludzi płaci smartwatchami

Statystyki mBanku pokazują, że oba systemy płatności zegarkami to rozwiązania niszowe, pełniące rolę uzupełniającą dla innych narzędzi płatniczych

Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez biuro prasowe mBanku wynika, że do końca marca bieżącego roku jego klienci dodali do portfela Garmin Pay ok. 4,1 tys. a do konkurencyjnego Fitbit Pay – 147 (sto czterdzieści siedem) kart płatniczych. Dla porównania do portfela Google Pay klienci mBanku dodali już ponad 555 tys. mastercardów i vis.

Przeczytajcie także: Zobaczcie kto i jakie oferuje w Polsce płatności mobilne

Można było spodziewać się, że takie rozwiązania jak Garmin Pay i Fitbit Pay będą niszą, choćby z tego powodu, że użytkowników smartwatchy obu producentów jest dużo mniej, niż właścicieli smartfonów z systemem Android. Niemniej statystyki mBanku pokazują skalę tej niszy, choć trzeba pamiętać, że zarówno Garmin Pay jak i Fitbit Pay to nowości w ofercie mBanku – są dostępne od przełomu stycznia lutego tego roku, podczas gdy Google Pay – od kwietnia 2017 r.

mBank podał też dane dotyczące liczby transakcji zrealizowanych w I kw. bieżącego roku poszczególnymi systemami płatności mobilnych, pozwalające wyliczyć średnią liczbę transakcji na jedną kartę. Użytkownicy Garmin Pay z mBanku płacili za pomocą tego narzędzia średnio 17,1 razy a Fitbit Pay – 17 razy. Dla porównania przy pomocy Google Pay – prawie 32 razy.

Przeczytajcie także: Adaptacja Apple Pay i Google Pay wśród klientów fintechów

Nawet jeśli wziąć pod uwagę fakt, że płatności zegarkami nie były dostępne przez cały kwartał w mBanku i tak średnia dla nich jest niższa niż dla Google Pay. Moim zdaniem świadczyć to może o tym, że użytkownicy smartwatchy wykorzystują dostępną w nich funkcję płatniczą jako uzupełnienie innych instrumentów płatniczych (np. podczas joggingu) a na co dzień używają też płatności mobilnych w smartfonie albo kart. Zgadzacie się z taką hipotezą?

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies