Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Adaptacja Apple Pay i Google Pay wśród klientów fintechów. Pierwsze dane z polskiego rynku

Większość fintechów, świadczących usługi dla klientów z Polski, niechętnie chwali się liczbą klientów korzystających z takich usług jak Apple Pay i Google Pay

Od wielu kwartałów w serwisie cashless.pl możecie regularnie czytać raporty na temat wzrostu popularności systemów płatności mobilnych wśród klientów banków. Z najnowszych danych wynika, że na koniec ubiegłego roku do takich usług jak Apple Pay, GarminPay, Google Pay, Fitbit Pay i HCE (mobilne płatności zbliżeniowe dostępne bezpośrednio w aplikacji bankowej) Polacy dodali już ok. 2,6 mln swoich kart płatniczych. Wkrótce ukaże się raport z danymi za I kw. 2020 r.

Tymczasem z rozwiązań tego typu mogą korzystać także polscy klienci fintechów. Dopiero więc uzupełnienie danych o liczbę użytkowników płatności mobilnych obsługiwanych przez takie firmy jak Revolut, Curve czy Twisto może dać pełen obraz popularności Apple Pay, Google Pay, i innych zbliżeniowych płatności mobilnych w Polsce.

Przeczytajcie także: Pierwsi klenci Twisto już mogą korzystać z Google Pay

Niestety, większość firm fintechowych obsługujących klientów znad Wisły niechętnie dzieli się swoimi statystykami w tym zakresie. Redakcja cashless.pl odpowiednie zapytania w tej sprawie rozesłała do Bunq, Curve, Dipocket, N26, Revolut, Transferwise i Twisto. To najważniejsze fintechy świadczące usługi płatności mobilnych w Polsce. Danymi na temat zainteresowania nimi zdecydowały się podzielić jedynie dwa z nich, a więc Dipocket i Twisto.

I tak z danych tego pierwszego, który oferuje Google Pay (możliwość korzystania z tego rozwiązania jego klienci uzyskali wiosną 2018 r.) i Apple Pay (w ofercie od marca bieżącego roku), wynika, że na koniec kwietnia 2020 r. do obu usług jego klienci dodali ok. 1,6 tys. kart płatniczych. Niestety, nie jestem w stanie określić, jaka to część wszystkich klientów Dipocket. Fintech jak dotąd nie podawał bowiem statystyk na ten temat.

Przeczytajcie także: Dipocket wdrożył płatności Apple Pay

Natomiast biuro prasowe Twisto poinformowało, że dotąd już ponad 10,1 tys. jego klientów w Polsce dodało kartę do portfeli cyfrowych. Z tym że zaznaczyć trzeba, że spółka oferuje tu na razie tylko Google Pay, i to od niedawna, bo od pierwszych dni marca bieżącego roku. Apple Pay ma być dostępne dopiero w najbliższych miesiącach. Firma liczy, że liczba jej klientów korzystających z płatności mobilnych szybko wzrośnie po wprowadzeniu Apple Pay – podobnie stało się w Czechach. Tam do Google Pay karty podpięło kilkanaście procent klientów a do Apple Pay aż jedna trzecia. Obecnie Twisto ma w Polsce ok. 65 tys. klientów.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies