Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
W aplikacjach banków brakuje informacji o cenach

Klienci, którzy logują się na konto wyłącznie przez smartfona, mogą nigdy nie dowiedzieć się o tym, że bank zmienił warunki finansowe oferty

Większość aplikacji mobilnych banków, dostępnych dziś na naszym rynku, nie posiada funkcji umożliwiającej informowanie klientów o zmianach zachodzących w tabelach opłat i prowizji. Oznacza to, że część najbardziej mobilnych klientów banków, logujących się na konto wyłącznie przez aplikacje, może być pozbawiona dostępu do informacji o zmianach cenników, dotyczących rachunków, kart czy płatności mobilnych.

Do niedawna problem ten nie istniał, gdyż aplikacje pełniły wyłącznie rolę uzupełniającą dla internetowych systemów transakcyjnych, które były podstawowym kanałem kontaktu klientów z bankami. To tam trafiają informacje o zmianach regulaminów czy tabel opłat i prowizji.

Przeczytajcie także: Aplikacja PKO wchodzi do pierwszej ligi

Dziś jednak funkcjonalność aplikacji mobilnych niektórych banków jest na tyle duża, że za ich pomocą z powodzeniem można zakładać lokaty, zaciągać kredyty czy opłacać domowe rachunki. Część instytucji umożliwia nawet za ich pośrednictwem przeprowadzenie całego procesu założenia rachunku przez klienta niemającego wcześniej z bankiem żadnych relacji.

Znika więc konieczność logowania się do serwisu internetowego. Sam robię to tylko z zawodowego obowiązku i przypuszczam, że liczba klientów, która obsługuje rachunek bankowy wyłącznie przez aplikacje, szybko rośnie. Osoby te mogą nigdy nie dowiedzieć się, że tabela opłat i prowizji uległa zmianie i że na przykład za wypłatę z bankomatu zaczęli płacić.

Przeczytajcie także: Do Euro Banku zalogujecie się odciskiem palca

Z krótkiej sondy, jaką przeprowadziłem wczoraj w największych bankach, wynika, że problem ten dostrzegają, ale określają go jako marginalny. Wszystko dlatego, że klientów wyłącznie aplikacyjnych, jak się ich określa „mobile only", jest póki co garstka. Bankowcy szykują się jednak do zmiany polityki informacyjnej z uwagi na rosnące znaczenie kanału mobilnego. - Obecnie informacje regulaminowe są przesyłane na skrzynkę odbiorczą dostępną na razie tylko przez system internetowy. Ale rozważamy rozszerzenie funkcjonalności aplikacji o dostęp do tej skrzynki – powiedziano mi w BZ WBK.

Podobne deklaracje otrzymałem z kilku innych instytucji, w tym od mBanku. – Zauważamy zmiany w zwyczajach klientów, zwłaszcza odnośnie do sposobu korzystania z banku. Nie wykluczamy wprowadzenia opcji informowania o najważniejszych zmianach w aplikacji mobilnej – powiedziano mi w jego biurze prasowym.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies