Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zaostrza się walka operatorów pocztowych o polski rynek e-commerce

InPost obniża ceny przesyłek poleconych

Usługa „E-commerce Polecony InPost” została wprowadzona z końcem czerwca bieżącego roku. Wtedy to operator pocztowy ogłosił, że właściciele sklepów internetowych, ale także np. szeregowi Allegrowicze mogą wysyłać paczki o wadze do 1 kg za 4,99 zł netto, czyli około 6,10 gr brutto. W zamian operator zobowiązał się dostarczyć towar maksymalnie w ciągu 3 dni roboczych. U konkurencji, czyli w Poczcie Polskiej wysłanie przesyłki poleconej ekonomicznej ważącej od 350 gr do 1 kg kosztuje 5,90 zł. Zatem cena nowej usługi u właściciela sieci paczkomatów nie była specjalnie konkurencyjna.

I prawdopodobnie nie przyciągnęła też zbyt wielu nowych klientów, bo InPost ogłosił właśnie, że do 3,60 zł netto obniża opłatę za dostarczenie paczki pod drzwi.

Przeczytaj także: Fiskus może dobić karty w e-commerce

Przesyłka jest polecona, więc nadawca może śledzić proces jej doręczenia w menagerze paczek, a odbiorca przez stronę internetową. Jeśli kurier nie zastanie nikogo w domu, zostawi awizo, a jeżeli nikt paczki nie odbierze, operator za darmo odeśle ją do nadawcy.

Nowa usługa jest skierowana przede wszystkim do sklepów internetowych oferujących towary o większej wartości. Przesyłka jest rejestrowana na tych samych zasadach co list polecony, więc i poczucie bezpieczeństwa jest większe. Zdaniem InPostu e-commerce polecony to najlepsze rozwiązanie dla sklepów wysyłających małe przedmioty takie jak biżuteria, płyty, gry, kosmetyki, i perfumy.

Przeczytaj także: Polski m-commerce urośnie najszybciej w Europie

InPost zaledwie 9 dni temu ogłosił, że podpisał porozumienie z PKP, na mocy którego do końca 2015 r. uruchomi ponad 220 nowych paczkomatów przy dworcach i stacjach kolejowych. To posunięcie, które zapewne mocno uderzy w tych, którzy walczą o rynek przesyłek e-commerce. Moim zdaniem dla wielu osób kupujących w internecie, najwygodniej jest odebrać paczkę w drodze z pracy do domu, np. po wyjściu z pociągu. Obniżenie cen na „e-commerce polecony” uzupełnia strategię odbierania klientów konkurencji.
Paczkomaty są już dostępne na 10 dworcach, w tym: Warszawa Centralna, Warszawa Wileńska, Poznań Główny, Katowice czy Rzeszów Główny. Przypominam także, że większość maszyn InPostu przyjmuje już płatności kartą zbliżeniową.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies