Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rośnie znaczenie paczkomatów dla handlu internetowego

Tradycyjnych placówek pocztowych ubywa. Ich miejsce zajmują punkty click&collect, w których można odebrać paczkę zamówioną w internecie

W opublikowanym niedawno raporcie agencji badawczej Apex Insight autorzy podkreślają, że sieci click&collect – zarówno te zautomatyzowane, jak i w postaci tradycyjnych punktów odbioru - są obecnie kluczowe dla obsługi procesu logistycznego produktów zakupionych w Internecie.

W raporcie zaznaczono także, że najważniejszym czynnikiem zwiększającym popyt na tego typu usługi jest dynamicznie rosnąca liczba paczek generowanych przez e-handel. W ciągu ostatnich 5 lat wartość zakupów internetowych na największych europejskich rynkach omawianych w raporcie uległa przynajmniej podwojeniu. W tym okresie liczba tradycyjnych placówek pocztowych istotnie spadła. W niektórych krajach jest już ich mniej niż punktów click&collect.

Przeczytajcie także: Visa wstrzymuje prace nad V.me w Polsce i w Europie

- Dawno przewidzieliśmy wzrost znaczenia sieci click&collect w kontekście dostaw dla e-handlu. Kolejne raporty tylko potwierdzają to, co wiemy od dawna – tradycyjne usługi wyraźnie tracą na popularności w związku ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów – uważa Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, właściciela największej w Polsce sieci paczkomatów.

Jego zdaniem automatyzacja dostaw dla e-handlu będzie miała wpływ na redukcję nierentownych placówek pocztowych. - Widać to na przykładzie Wielkiej Brytanii, największego i najdojrzalszego rynku e-commerce w Europie, gdzie działa już tysiąc paczkomatów InPost – mówi Brzoska.

Przeczytajcie także: Merlin.pl chce stworzyć sieć paczkomatów - lodówek

Sieci click&collect to nie tylko paczkomaty, ale także punkty usługowe, handlowe czy po prostu małe sklepy. W tym przypadku usługa już tak wygodna nie jest, bo w przeciwieństwie do paczkomatów, z których można odebrać zakupiony w internecie towar 24 godziny na dobę, tego rodzaju placówki są czynne krócej.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies