Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mastercard idzie dalej w identyfikacji dźwiękowej marki. Zaprezentował swoją piosenkę i zapowiada całą płytę

Budowanie muzycznej identyfikacji marki to element rebrandingu Mastercarda

Mastercard zaprezentował singiel zawierający muzyczną identyfikację marki. Piosenkę Merry Go Round stworzył producent Niclas Molinder, a wykonuje ją szwedzka artystka Nadine Randle. Jeśli ktoś wsłucha się w utwór, rzeczywiście znajdzie w nim dźwięki, które Mastercard chce mocno powiązać ze swoją marką. Co ciekawe, opublikowana piosenka zapowiada cały album – należy się go spodziewać w roku 2020.

Przeczytajcie także: Już 88,8 proc. płatności kartami w Polsce odbywa się zbliżeniowo

Budowanie muzycznej identyfikacji marki to część większego procesu, rebrandingu rozpoczętego kilka kwartałów temu. Mastercard usunął nazwę marki z nowego logotypu, zwrócił się bardziej w stronę cyfrowej rzeczywistości i postanowił budować rozpoznawalność także przez dźwięki. W tym celu do współpracy zaproszono Mike’a Shinodę z zespołu Linkin Park.


Celem było stworzenie melodii czy dżingli do szerokiego wykorzystania: od dźwięków akceptacji płatności w punktach sprzedaży, przez dzwonki na telefon czy muzykę na czekanie, po transakcje przeprowadzane w internecie i reklamy. Próbkę tych zastosowań mogli w lipcu 2019 roku usłyszeć uczestnicy The 148th Open, turnieju golfowego odbywającego się w Irlandii Północnej.

Przeczytajciej także: Fitbit Pay także z kartami Mastercarda

W pawilonie klubowym oraz sklepie ze sprzętem i gadżetami Mastercard udostępnił terminale wyposażone w nową funkcję. Płacąc kartami firmy, klient słyszał w momencie akceptacji transakcji melodię, a na wyświetlaczu urządzenia pojawiała się charakterystyczna animacja.

Melodie, piosenki i dźwięki mają oczywiście budować rozpoznawalność marki, wywoływać u klientów pozytywne uczucia, przywiązywać ich do firmy. A dopasowywanie muzyki do różnych kultur i kontekstów pozwoli na skierowanie przekazu do szerokiego grona odbiorców. Zdaniem specjalistów ma to równie duże znaczenie, co przekaz wizualny. Najwyraźniej nie są to opinie przesadzone – Visa zdecydowała się na podobne działania. Klienci korzystający z jej kart będą słyszeć i widzieć podczas płacenia motywy charakterystyczne dla tej firmy.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies