Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pierwsze terminale już grają. Mastercard uruchomił dźwiękową identyfikację marki

Sonic brand podczas płatności kartą mogą usłyszeć uczestnicy The 148th Open, turnieju golfowego odbywającego się właśnie w Irlandii Północnej

Co prawda wprowadzenie wizualnej i dźwiękowej identyfikacji marki podczas płatności kartą na terminalu Mastercard zapowiedział już w lutym 2019 r., ale dopiero wczoraj posiadacze kart z logo tej organizacji mogli po raz pierwszy doświadczyć, jak rozwiązanie to funkcjonuje w rzeczywistości.

Organizacja jest głównym sponsorem rozpoczynającego się właśnie międzynarodowego turnieju golfowego The 148th Open w Irlandii Północnej. W swoim pawilonie klubowym oraz sklepie ze sprzętem i gadżetami dla fanów tego sportu udostępniła terminale wyposażone w nową funkcję. Gdy klient płaci kartą Mastercard lub Maestro, w momencie akceptacji transakcji słyszy melodię, a na wyświetlaczu urządzenia widzi charakterystyczną animację.

Przeczytajcie także: Co zagra terminal podczas płatności kartą?

Na razie nie wiadomo kiedy i na jakich rynkach rozwiązanie zostanie wdrożone na szeroką skalę. Jak mi powiedziano w Mastercardzie, będzie ono pojawiać się stopniowo. Proces implementacji wbrew pozorom nie jest prosty, bo wymaga współpracy m.in. z producentami terminali, agentami rozliczeniowymi i innymi podmiotami zajmującymi się tworzeniem, utrzymaniem i rozwojem sieci płatności bezgotówkowych.

Natomiast muzyczna wizytówka Mastercarda powstała m.in. we współpracy z Mike’iem Shinodą z zespołu Linkin Park. Czemu ma służyć? Dźwięki wywołują uczucia i mogą być skutecznym narzędziem wspomagającym identyfikację marki. Zdaniem ekspertów audio wizytówka marki jest obecnie równie ważna jak jej wizualny odpowiednik.

Przeczytajcie także: Visa wprowadza dźwiękową identyfikację marki

Mastercard nie jest odosobniony w tym przekonaniu. Podobnie działania podjęli też jego konkurenci. Na początku lipca bieżącego roku, o zamiarze wprowadzenia dźwiękowej identyfikacji marki w 25 krajach poinformowała też Visa. Natomiast terminale, z których można korzystać podczas turnieju The 148th Open, zostały przygotowane przez Mastercarda we współpracy z Global Payments oraz z firmą Ingenico.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies