Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Już jedna czwarta Polaków może oglądać filmy i seriale w streamingu. Wyniki nowego badania

Według najnowszego raportu firmy Blue Media można nawet mówić o boomie na usługi subskrypcyjne w Polsce

Jak wynika z badania Autopay Research "Jak korzystamy z usług subskrypcyjnych", Polacy chętnie płacą za dostęp do kultury online. W ciągu ostatniego roku odsetek osób deklarujących korzystanie z serwisów filmowych czy muzycznych oraz oferujących oprogramowanie w abonamencie, wzrósł ponad dwukrotnie.

Przeczytajcie także: Jakie usługi Polacy opłacają w abonamencie

W przypadku serwisów streamingowych z filmami i serialami to wzrost z 11 proc. do 25 proc. odsetka badanych deklarujących korzystanie z takich usług. Z 9 proc. do 18 proc. wzrósł odsetek korzystających z abonamentowego oprogramowania (np. Office, antywirusowe); z 4 proc. do 13 proc. tych którzy płacą za serwisy muzyczne (np. Tidal, Spotify). Wciąż ponad połowa (51 proc.) pytanych nie korzysta z żadnej internetowej subskrypcji. 28 proc. respondentów wskazało na łatwość płacenia jako jeden z głównych powodów, dla którego korzystają z usług subskrypcyjnych. Wciąż samodzielnie wykonywane przelewy są najpopularniejszą metodą płatności, jednak w porównaniu do roku ubiegłego znacząco straciły na znaczeniu – zanotowano tu spadek z 59 proc do 41 proc., korzystających z tej formy regulowania należności.

Jak widać powyżej, popularne są płatności kartą (23 proc.), Blikiem (22 proc.) czy PayPal (21 proc.). Całkiem dobry wynik odnotowały także płatności Google Pay i Apple Pay – odpowiednio korzysta z nich 10 proc i 8 proc. użytkowników.

Przeczytajcie także: Jest aplikacja, która zapobiegnie niechcianym abonamentom

Z badania wynika, że Polacy korzystają z usług abonamentowych głównie z powodu łatwości ich używania, wygody i atrakcyjnej ceny. Autorzy raportu zauważają, że o wykorzystaniu subskrypcji myśli też polska branża e-commerce. Pojawiają się kolejne pomysły na sprzedaż produktów tej formule – zestawy kosmetyczne, karmy dla psów i kotów, pudełka dla świeżo upieczonych rodziców czy pakiety zabawek wspierających rozwój dzieci, ale żaden nie zdobył dotąd znaczącej popularności.

Raport "Jak korzystamy z usług subskrypcyjnych 2019" jest częścią większego badania Autopay Research “Innowacje finansowe 2019”, zrealizowanego metodą CAWI (internetowe wywiady) przez agencją badawczą Satisface na reprezentatywnej grupie 1109 respondentów. Autopay Research to marka należąca do firmy Blue Media.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies