Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Czy już czytaliście, że Mastercard zabroni automatycznego odnawiania subskrypcji w takich serwisach jak Netflix? To nieprawda

Nowe zasady wprowadzane przez organizację płatniczą dotyczą tylko dóbr materialnych a nie cyfrowych, takich jak abonamenty w serwisach streamingowych

Media internetowe w Polsce obiegła wczoraj informacja, że Mastercard, jedna z dwóch największych na polskim rynku organizacji płatniczych, wprowadza od kwietnia tego roku zmiany do swojego regulaminu, które będą mieć znaczenie dla użytkowników serwisów streamingowych. Wedle tych doniesień nowe zasady nie pozwalają na automatyczne odnowienie subskrypcji zamówionej na próbę. Okazuje się jednak, że to nieprawda.

Przeczytajcie także: Square będzie wydawać karty debetowe

Jak może wiecie obecnie najwygodniejszym sposobem opłacania abonamentów w takich serwisach jak Netflix, Showmax czy Spotify jest powiązanie z założonym tam kontem użytkownika jego karty bankowej. Dzięki temu oraz usłudze rekurencyjnej należności za subskrypcję pobierają się same w określonych terminach z rachunku karty. Należy przy tym pamiętać, że większość serwisów streamingowych oferuje nowym klientom darmowy okres próbny, ale aby z niego skorzystać, należy podać dane swojej karty. Po bezpłatnym okresie uruchamiany jest automatycznie abonament płatny.

I właśnie takie automatyczne przejście z darmowej na płatną usługę ma zablokować nowy regulamin Mastercarda. Jak jednak wyjaśnia biuro prasowe organizacji w Polsce, nowe reguły dotyczą tylko dóbr materialnych, takich jak np. znana za granicą usługa polegająca na regularnych, comiesięcznych przesyłkach określonych produktów, np. maszynek do golenia. Klient składa raz zamówienie, za które płaci kartą. Następnie w określonych odstępach czasu dostaje nową maszynkę. Nie musi więc pamiętać o wkładaniu jej do koszyka podczas zakupów w hipermarkecie a płatność jest automatycznie pobierana z jego karty.

Przeczytajcie także: Płatności Apple Pay mastercardami wkrótce w ING

Tymczasem tego rodzaju usług nie ma na razie na polskim rynku, ja przynajmniej nie potrafię w tym momencie sobie ich przypomnieć. Nowe reguły wprowadzane właśnie przez Mastercarda, choć formalnie dotyczą także polskiego rynku, niczego więc nie zmieniają. Nie dotyczą bowiem powszechnych w Polsce abonamentów na dobra cyfrowe, takie jak serwisy streamingowe.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies