Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kolejny miesiąc dobrej passy na rynku kart kredytowych. W czerwcu banki wydały ich ponad 100 tys.

To wzrost o prawie 11 proc. w porównaniu z sytuacją sprzed roku

BIK w swoim comiesięcznym newsletterze kredytowym odnotował, że w czerwcu tego roku banki wydały klientom 103,8 tys. kart kredytowych na łączną kwotę przyznanych limitów 565 mln zł. To wzrost o 10,9 proc. w ujęciu liczbowym i o 7,4 proc. w ujęciu wartościowym w porównaniu do czerwca 2018 r.

Przeczytajcie także: BIK ogłasza mini hossę na rynku kart kredytowych

W maju BIuro Informacji Kredytowej ogłosiło nawet mini hossę na rynku kart kredytowych. Wydano ich w tym miesiącu ponad 109 tys. sztuk na łączną kwotę przyznanych limitów 617 mln zł. Był to wtedy wzrost o jedną czwartą w porównaniu z sytuacją sprzed roku, zarówno pod względem liczby jak i wartości.

Czerwiec jest kolejnym miesiącem, w którym sprzedaż kredytówek wyraźnie rośnie. Od początku roku do portfeli Polaków trafiło 617,5 tys. sztuk nowych kredytówek z łącznym limitem ponad 3,5 mld zł. Według danych BIK w ciągu sześciu miesięcy tego roku o połowę wzrosła liczba kart kredytowych wydanych z limitem w przedziale 1-2 tys. zł (w porównaniu do tego samego okresu 2018 r.).

Przeczytajcie także: Nowa karta kredytowa od BNP Paribas z wizerunkiem kobiety

Zdaniem eksperta BIK prof. Waldemara Rogowskiego na rynku kart kredytowych pojawiły się osoby o niższych dochodach (co może być konsekwencją wzrostu ich wynagrodzeń oraz transferów socjalnych), które wcześniej nie korzystały z tego produktu. – Część osób jako substytut kredytu gotówkowego wykorzystuje limit w karcie kredytowej, której oprocentowanie jest o niższe niż ma to miejsce w przypadku kredytu gotówkowego. Część banków również proponuje kartę kredytową jako alternatywę dla kredytu ratalnego, szczególnie przy zakupach w kanale e-commerce – ocenił prof. Rogowski.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies