Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Allegro wprowadzi odroczoną płatność. Możliwe, że jeszcze przed wakacjami

Nowa usługa jest jednym z najważniejszych elementów tegorocznych planów największej polskiej platformy e-commerce

Podczas dzisiejszej konferencji podsumowującej ubiegły rok i przedstawiającej plany na 2019 r. prezes Allegro, Francois Nuyts zapowiedział nowości, jakie kierowana przez niego platforma zamierza wprowadzić w najbliższych miesiącach. Wśród nich jest usługa, która w ostatnim czasie robi dużą karierę w polskim e-commerce, czyli tzw. odroczona płatność. Pozwoli ona uregulować należności za kupione produkty nawet po 30 dniach od ich zamówienia.

Przeczytajcie także: Przyszłość płatności ukształtuje się w tym roku

Zdaniem władz Allegro odroczona płatność będzie alternatywą do płatności za pobraniem. Umożliwi ona kupującym lepsze zapoznanie się z produktem oraz wybór innych opcji dostawy niż tylko kurier. Na razie firma nie ujawnia szczegółów – kiedy dokładnie zamierza wprowadzić nową usługę i z jakimi partnerami. Z moich nieoficjalnych informacji wynika, że wdrożenie może nastąpić jeszcze przed wakacjami.

Obecnie płatności na Allegro obsługują dwaj integratorzy, czyli PayU i Przelewy24. Obie firmy mają w ofercie odroczone płatności. Pierwsza z nich usługę tę świadczy przy współpracy z firmą pożyczkową Kreditech. Z kolei operator serwisu Przelewy24 korzysta z produktu fintechu PayPo. Na razie nie wiadomo, czy płatności odroczone na Allegro będzie oferował jeden z wymienionych operatorów, obaj jednocześnie a może jeszcze ktoś inny. Rozważana jest też opcja, aby odroczoną płatność klient mógł zrealizować w ratach.

Przeczytajcie także: Podwyżki opłat i zmiany zasad wystawiania na Allegro

Wśród innych tegorocznych nowości Allegro planuje m.in. dać klientom możliwość wyszukiwania wizualnego (za pomocą zdjęcia) oraz zapewnić gwarantowany czas dostawy (w niektórych miejscach nawet w dniu zakupu lub w następnym). Prezes spółki zapowiedział też, że Allegro będzie rozwijać ofertę produktów finansowych oraz, że "może rozważać przejęcia w obszarze usług finansowych".

Z podsumowania za ubiegły rok wynika natomiast, że platformę odwiedzało średnio 17 mln klientów miesięcznie. Ponad 60 proc. wejść pochodzi z urządzeń mobilnych, a jedna trzecia użytkowników korzysta tylko z aplikacji na smartfony czy tablety.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies