Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowość od Blika. Zakup bezpośrednio z banera reklamowego

W ten sposób sklep może sprzedawać swoją ofertę już na etapie reklamowania jej w internecie

Według Blika nowe rozwiązanie szczególnie nadaje się do sprzedaży dóbr cyfrowych dostarczanych kupującemu za pośredncitwem wiadomości e-mail. Może tu chodzić na przykład o bilety na wydarzenia kulturalne czy sportowe, prasę, programy komputerowe, gry, aplikacje czy ebooki.

Przeczytajcie także: Biedronka i Blik - pierwsze podsumowanie

Pierwszy raz wykorzystano taki sposob kupowania w ramach akcji charytatywnej prowadzonej właśnie przez Blika wspólnie z WWF Polska. Chodzi o ratowanie Sóweczki – najmniejszej sowy żyjącej w Polsce. Blik obiecał, że za każde 10 zł udzielonego wsparcia podaruje dodatkowo 1 metr kwadratowy chronionego lasu. Rozwiązanie zostało wprowadzone we współpracy z tPay. Jak to wygląda w praktyce, możecie zobaczyć na poniższym zdjęciu.

Użytkownik widzi opis akcji charytatywnej, może wybrać kwotę wparcia, jakiego chce udzielić. Następnie wpisuje kod Blik i po zatwierdzeniu regulaminu akcji oraz płatności finalizuje transakcję. Musi ją oczywiście potwierdzić w swojej aplikacji bankowości mobilnej, jak każdą płatność Blikiem.

Przeczytajcie także: Cashless Breakfast: 2019 r. jest kluczowy dla przyszłości płatności w e-commerce

W przypadku e-commerce może to być sposób na ułatwienie i przyspieszenie niektórych zakupów. Klient nie musi być przenoszony z banera reklamowego na stronę sklepu internetowego, gdzie zwykle trzeba przejść przez cały proces zakupu i płatności. Może zapłacić kilkając w wyświetloną mu reklamę. Jak podkreśla Magdalena Kubisa z Polskiego Standardu Płatności, z jednej strony to wygoda dla kupującego, z drugiej przyśpieszenie całego procesu zakupowego, a więc korzyść dla sprzedawcy.

Według danych Blika płatności internetowe to ok. 75 proc. wszystkich transakcji dokonywanych za pomocą tego systemu. Przypomnę, że w 2018 r. Polacy zrealizowali 91 mln transakcji Blikiem, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej. Ich wartość przekroczyła 12 mld złotych. Ponad 66 mln płatności to właśnie transakcje w internecie.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies