Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
DNB Bank ma zwrócić klientom pieniądze za nadmierne opłaty i marże. Jest decyzja UOKiK w głośnej sprawie

Zdaniem urzędu antymonopolowego bank DNB nie przestrzegał zasad promocji oferowanych przez siebie kredytów hipotecznych

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się sprawie po skargach klientów na to, że DNB niesłusznie podwyższa marżę objętych promocją kredytów hipotecznych i wprowadza wyższe opłaty za konto w pakiecie Personale. W efekcie bank zgodził się zrezygnować z tych praktyk i zwrócić pieniądze klientom.
Przeczytajcie także: UOKiK ostrzega przed serwisami pseudopożyczkowymi

Według DNB kredytobiorcy nie dotrzymali warunków promocji, na podstawie której płacili mniejsze raty. Zgodnie z umową, musieli oni zasilać konto konkretną kwotą (np. 5 tys. zł) co miesiąc lub utrzymywać ustalone oszczędności (np. równowartość 100 tys. euro). Wiele osób przelewało pieniądze z innego konta prowadzonego przez DNB. Jednak bank uznawał jedynie przelewy z zewnętrznych źródeł i w efekcie bez żadnego ostrzeżenia - podwyższał marżę. Rozpoczęło się to na początku 2015 r. i trwa do dziś.

– Przeanalizowaliśmy regulaminy promocji i ustaliliśmy, że nie zastrzegały one, że przelewy muszą zostać wykonane z kont w innych bankach. Tym samym kredytobiorcy mogli spełniać warunki promocji i mogli płacić niższe raty – stwierdził prezes UOKiK Marek Niechciał.

DNB podwyższył też opłatę za konto Personale z 18 do 22 zł. Klient, który je założył, mógł liczyć na korzystniejsze warunki kredytu hipotecznego. Gdy jednak nie zgadzał się z wyższą opłatą i chciał wypowiedzieć umowę o prowadzenie rachunku, narażał się również na podwyższenie oprocentowania kredytu hipotecznego. To też wzbudziło zastrzeżenia UOKiK.
Przeczytajcie także: Karta, która wpędziła w kłopoty DNB

W trakcie postępowania DNB zobowiązał się do zmiany swoich decyzji i zrekompensowania strat byłym i obecnym klientom. Bank przywróci niższą marżę promocyjnych kredytów hipotecznych i odda różnicę między marżą podwyższoną i promocyjną. Przywróci też niższe opłaty za konto i zwróci kwoty nadmiernie pobranych opłat.

UOKiK przypomina, że obecnym klientom bank sam zwróci pieniądze, natomiast byli muszą złożyć wniosek. W ciągu sześciu miesięcy powinni wystąpić o to na piśmie do DNB.
KATEGORIA
PRAWO
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies