Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Czy programem Polski Bezgotówkowej powinny być objęte sklepy internetowe? Jest pomysł, aby tak się stało

Na razie nie wiadomo jednak, które sklepy oraz w jakim zakresie miałyby uczestniczyć w projekcie realizowanym przez fundację

Wkrótce minie rok od startu programu rozwoju sieci akceptacji płatności elektronicznych w Polsce. W jego ramach fundacja Polska Bezgotówkowa dofinansowuje instalację terminali płatniczych oraz obsługę transakcji bezgotówkowych w firmach i instytucjach publicznych, które dotąd przyjmowały tylko gotówkę. Na rynku znalazło się już niemal 100 tys. POS-ów sfinansowanych przez fundację.

Przeczytajcie także: PayPo z dużym inwestorem instytucjonalnym

Tymczasem pojawił się pomysł, aby program Polski Bezgotówkowej rozszerzyć i objąć nim także sklepy internetowe. Oczywiście firmy działające w e-commerce nie potrzebują terminali, w których przyjmowane są płatności kartami. Ponoszą jednak koszty związane z obsługą transakcji, co dla części z nich jest być może barierą na drodze do rozpoczęcia akceptacji nowoczesnych płatności bezgotówkowych. Rozszerzeniem programu Polski Bezgotówkowej mogą być też zainteresowane samorządy, które dużą część wpływów realizują przez internet.

Na razie nie wiadomo jednak, jakie firmy i instytucje mogłyby zostać objęte programem w wyniku zmian, w jakiej wysokości i jakiego rodzaju koszty transakcyjne byłyby finansowane przez fundację oraz kiedy miałyby wejść w życie nowe zasady programu. Na pewno nie da się ich wprowadzić z dnia na dzień, gdyż wymagać to będzie zmian w zasadach operacyjnych projektu.

Przeczytajcie także: Allegro znosi limit dostaw w ofercie Smart

W Polsce najpopularniejszą formą płatności internetowych pozostaje szybki przelew elektroniczny, czyli pay by link. Na popularności zyskują Blik oraz karty bankowe. Te drugie m.in. dzięki temu, że coraz częściej używane są portfele cyfrowe takie jak Google Pay i Apple Pay pozwalające na płatności nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale i internetowych oraz aplikacjach mobilnych. Wciąż jednak wiele osób kupujących w sieci wybiera płatność gotówką za pobraniem, o czym decydują przyzwyczajenia. Pytanie, czy rozszerzenie programu Polski Bezgotówkowej na e-commerce może w jakiś sposób pomóc te przyzwyczajenia zmienić?

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies