Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Mobilne parkowanie w największych miastach w II kw. 2018 r. Raport Cashless

Najczęściej w płatnych strefach wykorzystywaliście aplikację SkyCash. Najwięcej wydaliście na parkingi w Warszawie

Z danych udostępnionych mi przez władze dziesięciu największych aglomeracji w Polsce wynika, że w okresie od kwietnia do czerwca 2018 r. na postój w ich płatnych strefach parkowania wydaliście za pomocą aplikacji mobilnych prawie 9,3 mln zł. To o ok. 100 tys. zł więcej niż w I kw. bieżącego roku i o ponad 2 mln zł więcej niż w II kw. 2017 r.

Mobilne parkowanieII wrzesien 2018
Infogram

Podobnie jak w poprzednich okresach tak i w ubiegłym kwartale najwięcej na parkowanie wydaliście smartfonami w Warszawie – ponad 4 mln zł. Tradycyjnie też na pozycji drugiej znalazł się Kraków z wydatkami w wysokości ponad 2 mln zł. A na trzecim miejscu uplasował się Poznań z wydatkami przekraczającymi milion zł.

Przeczytajcie także: Zobaczcie jak ubywa gotówki z warszawskich parkomatów

W pozostałych ośrodkach przychody płatnych stref parkowania realizowane za pośrednictwem aplikacji mobilnych wyniosły po kilkaset tysięcy złotych. Wśród miast, w których za pomocą apki na smartfonie za parkowanie zapłacić nie można, wciąż znajdują się Katowice.

Mobilne parkowanie wrzesien 2018
Infogram

Jeżeli chodzi o aplikacje mobilne najczęściej wykorzystywane do płatności, prym wiedzie SkyCash. W II kw. za jej pomocą wydano na parkowanie prawie 7,9 mln, co dało jej udział w rynku wynoszący ok. 85 proc. Na drugiej pozycji znalazła się aplikacja moBiLET. Jej użytkownicy wydali na parkowanie ponad 1,3 mln zł, co dało jej udział w rynku wynoszący ok. 14 proc.

Przeczytajcie także: Jaka aplikacja do parkowania nad polskim morzem?

Pozostałe aplikacje zanotowały właściwie symboliczne przychody. Pierwsza z nich, a więc mPay, może pochwalić się wpływami na poziomie 29 tys. zł, a pozostałe, a więc CityParkApp, ePARK i Pango nie osiągnęły nawet 10 tys. zł przychodów.

Mobilne parkowanie przyrost kwartalny
Infogram

Jeżeli spojrzeć na historyczne dane na temat wydatków aplikacjami na parkowanie w płatnych strefach, to w II kw. bieżącego roku widać pewne spowolnienie w dynamice wzrostów. Jeszcze nie wiem, czy to zdarzenie jednorazowe czy może symptom zbliżającej się stabilizacji w tym obszarze. Jeżeli to drugie, to zjawisko to może wynikać np. z rozwoju sieci akceptacji kart w parkomatch. Podróżując po Polsce łatwo zaobserwować, że coraz więcej miast instaluje urządzenia z terminalami zbliżeniowymi.

Mobilne parkowanieIII wrzesien 2018
Infogram

A na koniec jeszcze uwaga co do metodyki raportu. Jak zaznaczyłem na początku, dane pochodzą z urzędów miejskich lub spółek odpowiedzialnych za zarządzanie płatnymi strefami parkowania w poszczególnych ośrodkach. Tylko Szczecin podał ogólną wartość przychodów zrealizowanych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Wartość dla poszczególnych z nich musiałem więc oszacować i zrobiłem to na podstawie liczby pobrań aplikacji.

Fot. SkyCash

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies