Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Upraszczanie płatności internetowych zaczyna przynosić efekty? Liczba transakcji kartami w sieci wzrosła o jedną czwartą

Z najnowszych danych NBP wynika, że w IV kw. ub. roku wykonaliście w sieci ponad 16 mln płatności kartowych

Narodowy Bank Polski opublikował dziś raport na temat rynku kart płatniczych w IV kw. ubiegłego roku. Większość zawartych tam danych możecie znać z wcześniejszych tekstów w serwisie Cashless powstałych w oparciu o pokazane kilka tygodni temu tabele statystyczne dotyczące kart. Ale parę informacji jest nowych. Raport NBP pokazuje np. znaczący wzrost popularności transakcji kartowych w internecie.

Jak widzicie na powyższym wykresie autorstwa NBP w ostatnim kwartale ubiegłego roku odnotowano 16,4 mln transakcji kartami w środowisku e-commerce. To o 24 proc., a więc bez mała o jedną czwartą więcej niż w III kw. ubiegłego roku. W porównaniu z IV kw. 2016 r., kiedy płatności internetowych było 11,8 mln, wzrost wyniósł bez mała 40 proc.

Przeczytajcie także: Rekordowa wartość transakcji bezgotówkowych kartami

Rekordowa była także wartość transakcji kartami w sieci. Wyniosła 2,5 mld zł. Dla porównania w III kw. 2017 r. wyniosła 2,1 mld zł a w IV kw. 2016 r. – 1,8 mld zł. Wzrosty też są zatem znaczące, ale już nie tak jak w przypadku liczby transakcji. Oznacza to więc, że użytkownicy kart płacą nimi w internecie za coraz drobniejsze zakupy.

Przeczytajcie także: Liczba kart w Polsce przekroczyła 39 mln

W stosunku do wszystkich transakcji bezgotówkowych kartami te przeprowadzane w internecie wciąż stanowią niewielki ułamek – 1,6 proc. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że to wzrost z 1,3 proc. w III kw. 2017 r. Zastanawiam się, dlaczego zainteresowanie korzystaniem z kart w internecie rośnie szybciej niż ich całkowita popularność. Wydaje mi się, że jedną z przyczyn mogą być starania organizacji płatniczych mające na celu uproszczenie procesu płatniczego, czyli m.in. rozwój portfeli Visa Checkout i Masterpass. Macie inny pomysł?

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies