Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pytacie, gdzie jest Wasza przesyłka, a Alexa odpowiada. Nowa usługa firmy kurierskiej

XPO Logistics jako jeden pierwszych na świecie oferuje klientom możliwość śledzenia dostaw za pomocą inteligentnych głośników

Zakupy w internecie mają wiele zalet, ale też kilka wad. Wygodne jest to, że wybieracie towar siedząc na kanapie we własnym salonie i płacicie bezpiecznie np. kartą. Natomiast pewną niedogodnością może być konieczność oczekiwania na dostawę w domu, zwłaszcza, gdy nie do końca wiadomo, o której może pojawić się kurier. Jak donosi Reuters, w przyszłym miesiącu amerykańska firma XPO Logistics zaoferuje klientom możliwość śledzenia paczek za pomocą inteligentnych głośników, np. takich jak Alexa. Jak podaje agencja, klient nie tylko będzie mógł spytać o aktualny status przesyłki, ale także w razie konieczności głosowo zmienić czas dostawy.

Przeczytacie także: PE zakazał geoblokowania e-handlu

O ile sama funkcja śledzenia dostaw e-commerce nie jest szczególnie innowacyjna – takie usługi oferuje większość działających w Polsce firm kurierskich – to już dostępność i dokładność takich informacji może budzić zastrzeżenia. Zazwyczaj przekazywane klientom dane sprowadzają się do stwierdzenia, że sklep oddał kurierowi towar i że ten jest w drodze. User experience użytkowników platform zawierających takie dane jest różny, ale jedno można powiedzieć – do doskonałości im raczej daleko.

Przeczytajcie także: Bardzo ciekawe rozwiązanie dla kupujących w sieci

XPO Logistics zapewnia, że wprowadzone przez nie rozwiązanie umożliwia dokładne monitorowanie drogi przesyłki w wygodny sposób. Po prostu, jeśli klient posiada inteligentny głośnik lub korzysta z asystenta Google, wystarczy, że głośno zapyta "Hej, gdzie jest moja przesyłka?" i natychmiast uzyska odpowiedź. Co więcej, jeśli musi wyjść z domu, może także poleceniem głosowym zmienić czas dostawy zakupionych w sieci produktów. Nowy termin dostawy wyświetli się w aplikacji na urządzeniu kuriera.

Według analityków rok 2018 upłynie pod znakiem inteligentnych głośników. Czołowi dostawcy takich urządzeń, czyli Amazon, Google czy Apple chcą ich sprzedać ponad 56 mln. W Polsce na razie spodziewałbym się umiarkowanego zainteresowania tego typu gadżetami. Zapewne w przyszłości mogą stać się tak samo popularne jak smartfony, ale najpierw producenci muszą nauczyć je porozumiewać się z właścicielami w innych językach niż angielski.

Fot. Google

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies