Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kolejny słaby miesiąc na rynku kart kredytowych. W lutym sprzedaż spadła o ponad 10 proc.

Zmniejszyła się nie tylko liczba wydanych kart, ale i wartość limitów w rachunkach kart

Biuro Informacji Kredytowej podało statystyki na temat sprzedaży kart kredytowych w lutym bieżącego roku. BIK podkreśla, że dobre wyniki odnotowane w tym segmencie rynku w styczniu były wydarzeniem jednorazowym, bo w lutym powróciły spadki zarówno pod względem liczby wydanych plastików jak i wartości kredytów przyznanych użytkownikom kart. I to jakie spadki.

Przeczytajcie także: Inteligo wstrzymało sprzedaż kart kredytowych

BIK podaje, że w ubiegłym miesiącu działające na polskim rynku banki wydały 76,8 tys. kart kredytowych. To o 12,6 proc. mniej niż w tym samym miesiącu 2017 roku. Mocny lutowy spadek spowodował, że po styczniowych wzrostach już nie ma śladu. Narastająco przez dwa pierwsze miesiące bieżącego roku banki sprzedały niecałe 158 tys. kredytówek, czyli o prawie 9 proc. mniej niż w tym samym okresie 2017 r.

Gdy pytam o złą sytuację na rynku kart kredytowych, bankowcy często powtarzają, że ich liczba nie jest tak ważna jak wartość przyznanych limitów, bo to na nich się zarabia. Niestety, i pod tym względem luty był bardzo słaby. Wartość kredytów przyznanych w rachunkach kart wyniosła 422 mln zł, prawie 11 proc. mniej niż w lutym 2017 r. Narastająco w styczniu i w lutym przyznane limity osiągnęły wartość 871 mln zł, o 5,7 proc. mniej niż w styczniu i lutym 2017 r.

Przeczytajcie także: Amex wchodzi do PONIP

Zdaniem specjalistów czynniki decydujące o spadającej sprzedaży kart kredytowych to m.in. zdrowsze niż w przeszłości podejście samych banków do dystrybucji tego produktu oraz rozsądek klientów. Banki nie wydają więc kredytówek za darmo komu popadnie, bo większość z tak sprzedanych kart po prostu leży w szufladzie nieużywana. Z kolei klienci, którzy nie zawsze umieją posługiwać się tym instrumentem, w poszukiwaniu kredytu wybierają inne formy zadłużania się, np. pożyczki gotówkowe.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies