Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ale Wy lubicie zbliżać. Rekordowy udział transakcji bezstykowych kartami

W I kw. bieżącego roku już 64,5 proc. płatności kartami odbyło się bez wkładania plastiku do terminala

Z opublikowanego dziś przez Narodowy Bank Polski raportu na temat kart płatniczych w I kw. bieżącego roku wynika, że w okresie od stycznia do marca wykonaliście nimi prawie 552 mln transakcji bezstykowych. To o ok. 4 proc., czyli ponad 21 mln płatności więcej niż w IV kw. ubiegłego roku. Udział transakcji zbliżeniowych w całości operacji bezgotówkowych kartami szybko rośnie i na koniec marca wynosił 64,5 proc.

Przeczytajcie także: Monedo Pay znika z polskiego rynku

Poprzednio rekordowy wynik zanotowano w IV kw. 2016 r., gdy płatności zbliżeniowe stanowiły 61,5 proc. W tym miejscu warto może podkreślić, że ich udział w całości transakcji bezgotówkowych rośnie regularnie od dłuższego czasu. Dla porównania w IV kw. 2015 r. wynosił 54,4 proc. Nieco wolniej rośnie natomiast udział płatności zbliżeniowych w wartości transakcji bezgotówkowych kartami. W I kw. wynosił 39,7 proc. - wzrost z 38,7 proc. w IV kw. 2016 r.

Przeczytajcie także: Coraz bliżej do terminali w radiowozach

Jak podaje NBP, w ciągu trzech pierwszych miesięcy tego roku wydaliście zbliżeniowo 24,5 mld zł. Średnia transakcja bezstykowa opiewała na 44,3 zł. To nieco mniej niż kwartał wcześniej (45 zł), ale sporo więcej niż w I kw. 2016 r., gdy ta średnia wynosiła 40,7 zł. Widać więc, że kart zbliżeniowych nie boicie się używać także przy większych wydatkach. Organizacje płatnicze takie jak Mastercard i Visa chwalą się, że polski rynek pod względem popularności technologii zbliżeniowej należy do ścisłej, światowej czołówki.

Fot. Ingenico

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies