
Dzięki nowej usłudze klient nie będzie musiał dzwonić na infolinię, aby nadal korzystać z plastiku
W marketach App Store oraz Google Play znajdziecie najnowszą aktualizację aplikacji Santandera, która zawiera interesującą funkcję. Od teraz w sytuacji, gdy bank zablokuje kartę, klient nie musi dzwonić na infolinię, aby wyjaśnić powody tej decyzji i nadal korzystać z plastiku.
Jak tłumaczy biuro prasowe Santandera, zdarza się, że bank blokuje kartę ze względów bezpieczeństwa, gdy odnotuje nietypowe transakcje wykonywane za jej pomocą. – Dotychczas, żeby ją odblokować, trzeba było dzwonić na infolinię. Teraz można ją samodzielnie odblokować w apce, jeśli uzna się te nietypowe transakcje za swoje – czytam w odpowiedzi na moje pytanie w tej sprawie.
Aby odblokować plastik, należy zalogować się do aplikacji Santandera i wejść w szczegóły karty, a następnie w zakładkę Wszystkie skróty. Tam, w kategorii Bezpieczeństwo, znajduje się funkcja Odblokuj kartę. – Tam pojawią się informacje na temat tego, dlaczego zablokowaliśmy kartę, i te transakcje, które uznaliśmy za podejrzane. Klient może potwierdzić je i odblokować kartę. Jeśli nie, może od razu przejść do zastrzeżenia karty – wyjaśnia biuro prasowe Santandera.
Z komentarzy czytelników cashless.pl wynika, że banki często blokują karty ze względu na podejrzane transakcje, gdy użytkownicy przebywają na zagranicznych wyjazdach. W takich sytuacjach kontakt przez infolinię może być utrudniony na przykład ze względu na różnice czasu. Wydaje się, że nowa funkcja Santandera może się przydać.