Wcześniej podobna funkcja pojawiła się w aplikacji mobilnej Millennium
Santander poinformował swoich klientów o zmianach w funkcjach dostępnych w aplikacji mobilnej i serwisie internetowym. Spośród nich najciekawszą wydaje się nowa usługa, jaka trafi do apki, czyli możliwość zamawiania gotówki do wybranego oddziału. Będą mogli z niej korzystać wszyscy klienci indywidualni i firmowi instytucji. Bank automatycznie podpowie użytkownikom adresy oddziałów gotówkowych w danym mieście.
Jak wynika z informacji przekazanych przez biuro prasowe Santandera, klienci indywidualni za pomocą apki będą mogli zamawiać wypłaty w wysokości min. 20 tys. zł, a firmowi – min. 30 tys. zł. Limitów maksymalnych nie będzie. Co ważne, wypłaty mniejszych kwot nie wymagają wcześniejszej rezerwacji. Usługa dotyczy nie tylko złotych, ale także kilku walut obcych, w tym euro, dolara, brytyjskiego funta i szwajcarskiego franka.
Santander jest drugim bankiem działającym na polskim rynku, który w ostatnim czasie wprowadził tego typu usługę do swojej aplikacji. Wcześniej, bo w lipcu 2025 r., podobne rozwiązanie znalazło się w bankowości mobilnej Millennium. Więcej na ten temat w tekście W aplikacji Millennium można zamawiać gotówkę. Natomiast zgodnie z najnowszymi danymi cashless.pl na koniec II kw. 2025 r. Santander miał 309 oddziałów własnych, a wraz z placówkami partnerskimi – 472. Z tego w 79 oddziałach z obsługi gotówki zrezygnowano.
Wśród innych nowości, anonsowanych właśnie przez Santandera w korespondecji kierowanej do klientów, zainteresowała mnie ta, dotycząca możliwości zakładania nowych rachunków przez aplikację mobilną. Wydawało mi się, że taka funkcja znajduje się w bankowości mobilnej Santandera już od dawna. Jak jednak wynika z informacji przekazanych przez biuro prasowe banku, dotychczas mogli z niej korzystać tylko nowi klienci instytucji. Od 1 grudnia 2025 r. będą to mogli robić także dotychczasowi, jeśli zechcą na przykład uruchomić kolejny rachunek.