
Nowy pomysł zdaje się nawiązywać do wprowadzonych swego czasu do placówek pocztowych stref finansowych
Poczta Polska ma w najbliższych tygodniach rozpocząć dystrybucję usług finansowych w swoich placówkach – zadeklarował Sebastian Mikosz, prezes Poczty, w wywiadzie udzielonym Polskiej Agencji Prasowej. Jak zapowiedział, sprzedażą mają się zająć pracownicy Poczty Polskiej, a nie Banku Pocztowego. Przy czym takie osoby mają się zajmować wyłącznie usługami finansowymi, a nie oferować je przy okazji wykonywania innych obowiązków. Zaplanowano szkolenie wyspecjalizowanych sprzedawców.
W rozmowie z PAP Sebastian Mikosz wskazał, że w ramach opisywanego przez niego programu klient będzie mógł na poczcie m.in. założyć konto, wziąć kredyt czy kupić proste ubezpieczenia. Mają to być produkty z oferty Banku Pocztowego, ubezpieczenia spółek z grupy Poczty Polskiej oraz wybrane oferty partnerów zewnętrznych.
Przedstawiona przez prezesa wizja nawiązuje do funkcjonujących niegdyś w placówkach pocztowych stref finansowych. Realizację tego konceptu Poczta anonsowała w 2013 r. Wtedy to powstały w placówkach wydzielone stanowiska sprzedaży produktów finansowych, obsługiwane przez przeszkoloną kadrę, która zajmować się miała wyłącznie sprzedażą produktów bankowych i ubezpieczeniowych. Zakładano, że do 2015 r. powstać ma 1 tys. stanowisk do sprzedaży produktów finansowych: 640 pocztowych stref finansowych i 360 mikrooddziałów Banku Pocztowego. Miały one zastąpić tzw. okienkowe stanowiska finansowe, w których podstawowe produkty bankowo-ubezpieczeniowe oferowane są obok podstawowych usług Poczty Polskiej. Ówczesny projekt nie przetrwał próby czasu. Wygląda jednak na to, że po latach Poczta znów wraca do tego pomysłu.
Źródło: PAP.