
W nowej aktualizacji dodano też usługę eksportu i importu paragonów elektronicznych oraz widget
W marketach z aplikacjami pojawiła się aktualizacja aplikacji e-Paragony. Wśród zmian, które wprowadzono, jest m.in. zapowiadana już w serwisie cashless.pl funkcja współdzielenia numeru KID (numeru identyfikacji użytkownika). Dzięki niej w jednym miejscu paragony gromadzić mogą np. członkowie jednej rodziny.
W nowej wersji aplikacji pojawiła się także usługa importu i eksportu paragonów elektronicznych. Użytkownicy mogą też obecnie dodać widget apki e-Paragony do swojego ekranu startowego telefonu, by móc łatwiej z niej korzystać. Z opisu zmian wynika także, że wprowadzono poprawki w zakresie działania aplikacji oraz w interfejsie użytkownika, poprawiające jej użyteczność.
Aplikacja e-Paragony zadebiutowała w styczniu 2022 r. Początkowo umożliwiała gromadzenie dowodów zakupu poprzez wykonywanie ich zdjęć. Dopiero jesienią 2023 r. pojawiła się opcja pobierania paragonów bezpośrednio z kas fiskalnych posiadających taką funkcję. Jak zapewniają twórcy rozwiązania, pobieranie paragonu w postaci elektronicznej na smartfona jest anonimowe i odbywa się na podstawie wspomnianego wyżej identyfikatora. Do jego wydania nie są wymagane żadne dane identyfikujące, w tym numer telefonu.
Wśród zalet rozwiązania Ministerstwo Finansów wskazuje m.in. możliwość gromadzenia paragonów w jednym miejscu (zarówno elektronicznych, jak i cyfrowych wersji papierowych paragonów), dokumentowania wydatków i zarządzania nimi (w tym przeglądania statystyk), ale także bezpieczeństwo danych – swoje konto można bowiem zsynchronizować z chmurą (Google Drive lub iCloud), dzięki czemu paragony będą dostępne nawet w przypadku zgubienia czy zniszczenia telefonu.
Dodatkową funkcją aplikacji jest usługa powiadamiania o nieprawidłowościach – przez e-Paragony można zgłosić, że sprzedawca nie wydał paragonu, są na nim nieprawidłowe pozycje lub że ma się podejrzenie, iż paragon jest fałszywy.
Jak na razie rozwiązanie nie jest jednak zbyt wysoko oceniane przez użytkowników, na co wskazują m.in. opinie wystawione apce w marketach Google Play (2,0 pkt na 5 możliwych) czy App Store (2,8 pkt na 5). O tym, na co skarżą się użytkownicy, mogliście przeczytać np. tutaj. Czas pokaże, na ile wprowadzone obecnie zmiany wpłyną na zwiększenie zadowolenia korzystających z apki.