Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Zobaczcie, który bank zyskuje, a który traci popularność na Twitterze. Nowy raport Cashless

Na koniec września już trzy instytucje mogły pochwalić się posiadaniem więcej niż 10 tys. obserwujących

Z zebranych przez Cashless danych wynika, że w III kw. bieżącego roku aktywność banków na Twitterze charakteryzowała się wakacyjnym rozluźnieniem. Instytucje zamieściły tylko 2741 informacji, niemal najmniej odkąd Cashless analizuje ich poczynania w tym serwisie społecznościowym. Jednak kwartalny przyrost nowych obserwujących wyniósł solidne 7,4 tys.

Przeczytajcie także: Największe sieci bankomatów – raport Cashless

W rankingu najaktywniejszych banków na Twitterze w III kw. na czoło wysforował się mBank. Ćwierkał 755 razy, niemal dwukrotnie częściej niż drugi w tej stawce PKO (361 wiadomości). Lider z II kw., czyli BZ WBK, umieścił 286 tweetów, co w III kw. pozwoliło mu się uplasować na miejscu trzecim. Czwarty był ING z 277 informacjami.

Najaktywniejsze banki na Twitterze

Pozycja Bank Tweety w III kw. 2016 r. Tweety ogółem
1 mBank 755 6272
2 PKO 361 2808
3 BZ WBK 286 4602
4 ING 277 2716
5 Millennium 213 712
6 Idea 184 2202
7 Alior 124 753
8 Citi 121 2192
9 Pocztowy 100 1012
10 Inteligo 91 1681
11 NBP 79 1802
12 Euro 73 634
13 Plus 65 402
14 Neobank 12 97
15 Smart 0 150
16 Lion's 0 63
17 BGK b.d. 743
18 BOŚ b.d. 62
Razem 2741 28903

Jeżeli jesteście zalogowani do Twittera kliknięcie w niebieską nazwę banku pozwoli Wam przenieść się do profilu każdego z banków.

Pod względem liczby obserwujących na czele po raz kolejny znalazł się BZ WBK. Obecnie jego profil śledzi ponad 15 tys. osób. Przy tym bank ten zdobywa szybciej nowych obserwujących niż instytucje znajdujące się na kolejnych pozycjach, a więc NBP, ING, czy mBank. Warto zauważyć, że profil Śląskiego, który obecnie ma 10,7 tys. obserwujących, zyskuje popularność szybciej niż będący na drugiej pozycji NBP. Prawdopodobnie więc w IV kw. w rankingu popularności na Twitterze obie instytucje zamienią się miejscami.

Przeczytajcie także: Z HCE korzysta prawie 155 tys. osób

Zwracam także uwagę na profil Aliora, który w okresie od lipca do września zdobył ponad 1,5 tys. nowych obserwujących, czyli najwięcej spośród wszystkich banków z Polski obecnych na Twitterze. Pozwoliło mu to awansować na piąte miejsce, spychając na szóstą pozycję Idea Bank. Będący na czwartym miejscu mBank na razie może spać spokojnie – ma ok. 3 tys. obserwujących więcej niż Alior.

Najpopularniejsze banki na Twitterze

Pozycja Bank Liczba obserwujących Liczba nowych obserwujących
1 BZ WBK 15178 1335
2 NBP 11218 444
3 ING 10692 1104
4 mBank 8706 868
5 Alior 5826 1525
6 Idea 5254 757
7 Citi 4092 284
8 PKO 2049 524
9 Pocztowy 655 144
10 Millennium 654 164
11 Inteligo 520 65
12 Smart 491 58
13 Euro 411 57
14 BGK 299 b.d.
15 Plus 240 47
16 Neobank 137 26
17 BOŚ 89 b.d.
18 Lion's 64 3
Razem 66575 7405

Jak widzicie już trzy banki, a więc BZ WBK, NBP i ING, mają więcej niż 10 tys. obserwujących. W minionym kwartale do tego zaszczytnego grona dołączył profil Śląskiego. Czwarty w kolejce mBank ma już 8,7 tys. śledzących, więc wkrótce i on może osiągnąć pięciocyfrową liczbę obserwujących.

Banki na Twitterze

Kwartał Liczba tweetów Liczba nowych obserwujących
II kw. 2015 1969 3204
III kw. 2015 r. 2857 6312
IV kw. 2015 r. 3527 7843
I kw. 2016 r. 2803 12041
II kw. 2016 r. 3634 8310
III kw. 2016 r. 2741 7405


W tym miesiącu w raporcie o bankach na Twitterze znalazły się dwie nowe instytucje, a więc BGK i BOŚ. Łącznie w tym portalu obecnych jest już zatem 18 banków. Z tym, że jeden z nich, czyli Lion's nie wykazuje żadnej aktywności od kilku kwartałów. Czyżby ktoś zapomniał hasło do konta? W minionym kwartale żadnej informacji nie zamieścił również Bank Smart. Być może miało to związek z planowaną zmianą nazwy na Nest Bank? Ale profilu pod nową marką jeszcze nie znalazłem.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies