Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Badanie PolCardu dowodzi, że podczas zakupów cena nie jest dla Polaków najważniejsza

W sondażu przeprowadzonym na zlecenie PolCardu rodacy wskazali, że najważniejszym czynnikiem decydującym o powrocie do danego punktu handlowego lub usługowego jest jakość oferowanych produktów

Biuro prasowe Fiserv Polska (właściciel marki PolCard) opublikowało porcję danych pochodzących z przeprowadzonego na zlecenie spółki badania "Preferencje płatnicze Polaków". Autorzy sondażu starali się znaleźć odpowiedź na pytanie, co w największym stopniu decyduje o tym, że klienci wracają do danego sklepu czy punktu usługowego.

Przeczytajcie także: Bezgotówkowe parkomaty pod lupą RPO

Nie trudno się domyślić, że jednym z najważniejszych czynników są ceny oferowane przez poszczególnych sprzedawców czy usługodawców. Jak się jednak okazuje, cena nie jest na pierwszym miejscu, bo najczęściej wskazywanym czynnikiem była jakość oferowanych produktów czy usług (91 proc.), a na trzecim miejscu znalazła się uprzejma i pomocna obsługa (86 proc.), co w pewnym sensie podkreśla jeszcze znaczenie tego aspektu działalności firm. Natomiast kwestia cen znalazła się na drugiej pozycji (88 proc.).

Preferencje różnią się w zależności od wieku. Co ciekawe, w najmłodszej grupie wiekowej 18-29 lat najważniejsza jest lokalizacja punktu – 94 proc. młodych kupuje najbliżej miejsca zamieszkania bądź pracy. Cena i jakość również są dla nich istotne, ale już nieco mniej niż wygoda i dostępność – odpowiednio 87 proc. i 85,5 proc. Z kolei starsze pokolenia bardziej koncentrują się na jakości i relacjach. Dla respondentów w wieku 30-39 lat, 40-49 i seniorów 60+ najważniejsza jest jakość: odpowiednio 94 proc., 95 proc. i 90 proc. Uprzejma i pomocna obsługa jest natomiast istotnym czynnikiem wpływającym na lojalność dla 91 proc. Polaków w wieku 50-59 lat.

Przeczytajcie także: Ciąg dlaszy problemów Cinkciarza

– Coraz częściej też na decyzję o powrocie do danego punktu handlowego bądź usługowego wpływ ma dostępność różnych form płatności bezgotówkowych – jest to element, który w naszym badaniu wskazało 65 proc. respondentów. Co więcej trzy czwarte Polaków regularnie wybiera płatności bezgotówkowe. To wyraźny sygnał, że łatwość, szybkość i bezpieczeństwo transakcji stają się integralną częścią budowania pozytywnego doświadczenia klienta. Dla firm oznacza to konieczność inwestowania w nowoczesne i intuicyjne technologie płatnicze – powiedziała Magdalena Szymczak, Corporate Communications Manager w Fiserv Polska.

Udogodnienie takie jak scan & go, czyli samodzielne skanowanie produktów za pomocą smartfona lub specjalnego skanera dostępnego w sklepie i płatność bez kolejki znajduje się na końcu listy czynników lojalizujących. Podobnie jest w przypadku usługi click & collect, w której klient zamawia produkty online i odbiera je osobiście w sklepie bądź punkcie odbioru. Pomimo tego odsetek wskazań dla obu rozwiązań jest na wysokim poziomie. Z badania wynika, że dla 43 proc. respondentów możliwość zrobienia zakupów w systemie click & collect jest czynnikiem decydującym o powrocie do danego punktu. Niewiele mniej, bo 41 proc. wskazało na system scan & go.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies