Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
InPost Pay dostępny jest w 1,5 tys. sklepów korzystających z Shopera. Największe z nich tą metodą realizują 13 proc. transakcji

Natomiast w usłudze InPost Pay miało zarejestrować się do tej pory 8,5 mln użytkowników

Firmy: Shoper, czyli dostawca oprogramowania przeznaczonego dla małych i średnich sklepów internetowych, oraz InPost zorganizowały dziś konferencję prasową, podczas której podsumowały pierwszych 10 miesięcy funkcjonowania usługi InPost Pay na platformie Shopera. W tym okresie rozwiązanie zostało udostępnione klientom 1,5 tys. sklepów internetowych zbudowanych na narzędziach Shopera. Dla kontekstu warto odnotować, że ogółem z InPost Pay można finalizować zakupy w 2,5 tys. e-commerce’ów, w tym takich marek jak Media Expert czy Komputronik.

InPost Pay to rozwiązanie, które pozwala na szybkie zakupy w sklepach internetowych (tzw. fast checkout). Klient wybiera produkty w esklepie, a następnie wskazuje, że chce sfinalizować transakcję za pomocą InPost Pay. Wówczas wybrane przez niego rzeczy trafiają do aplikacji InPost Mobile. Tam, dzięki zapamiętaniu wcześniej swojego ulubionego paczkomatu (lub punktu odbioru albo adresu dla kuriera InPost) oraz preferowanej metody płatności – np. dodanej karty bankowej – może zamówić i zapłacić za zakupy w paru kliknięciach. Tym samym oszczędza sobie czas na rejestrację w sklepie internetowym czy podawanie swoich danych kontaktowych oraz wybór metod dostawy i płatności.

Przeczytajcie także: Visa Mobile dołączyła do metod płatności dostępnych na Allegro

InPost podaje, że rejestrację w usłudze InPost Pay przeszło 8,5 mln klientów. Nie wyjawia natomiast, ilu z nich to użytkownicy aktywni, a więc tacy, którzy choć jedną transakcję sfinalizowali z użyciem tej metody. Odpowiadając na moje pytanie o te dane, przedstawiciel firmy wskazał jedynie na tempo wzrostu liczby aktywnych użytkowników. – Dynamika przyrostu liczby zarejestrowanych użytkowników InPost Pay jest trzykrotna, jeśli porównać dane między I połową zeszłego roku a I połową tego roku. Rok temu mieliśmy 3 mln zarejestrowanych klientów, a teraz mamy ich 8,5 mln. W tym samym czasie transakcyjność klientów wzrosła sześciokrotnie. Tyle mogę powiedzieć na dziś – skomentował Łukasz Chmielecki, szef sprzedaży InPost Pay.

Podsumowując analizowany okres wdrażania InPost Pay w sklepach korzystających z oprogramowania Shopera, organizatorzy konferencji przedstawili natomiast kilka innych danych. Jak podali, u 20 największych sprzedawców, którzy zdecydowali się na udostępnienie InPost Pay w swoim sklepie, więcej niż co ósma transakcja jest realizowana tą metodą (13,18 proc. udziału InPost Pay w całkowitej liczbie transakcji realizowanych w tych sklepach internetowych w maju 2025 r.). Jeśli chodzi o wartość transakcji, to te, w których klienci wybrali InPost Pay, odpowiadały w maju tego roku za 10 proc. sprzedaży. Shoper nie podaje natomiast, jak te statystyki wyglądają w odniesieniu do całej populacji współpracujących z nim sklepów, tłumacząc brak odpowiedzi tajemnicą handlową.

Z perspektywy sprzedawców ważną zaletą udostępnienia metody InPost Pay w ich esklepach ma być wzrost wskaźnika "konwersji koszykowej" – chodzi tu o liczbę opłaconych zamówień w odniesieniu do liczby wszystkich koszyków zakupowych stworzonych przez klientów. Ta, w zależności od kategorii, wzrosła o 30 proc. w sklepach z elektroniką czy modą, a nawet o 70 proc. w kategoriach takich jak kultura czy rozrywka. Mniejsza liczba "porzuconych koszyków" wynikać ma z uproszczenia ścieżki zakupowej (stąd większe pole do wzrostów w branżach, które nie mają tak dobrze dopracowanego checkoutu, jak np. popularne sklepy modowe czy RTV/AGD).

Przeczytajcie także: 31 proc. badanych regularnie robi zakupy w mediach społecznościowych

Nie bez znaczenia jest też fakt, że InPost automatycznie przypomina użytkownikom swojej aplikacji o nieopłaconych produktach w koszyku. Dzięki mechanizmowi wysyłania powiadomień, uwzględniających dane dotyczące preferencji klientów w zakresie czasu zakupów, udaje się "odzyskać 4-7 proc. koszyków", czyli doprowadzić do opłacenia zamówień, które klient na pewnym etapie ich składania pozostawił bez finalizacji transakcji.

Wśród argumentów, które mają przemawiać za wdrożeniem usługi InPost Pay w witrynach internetowych sprzedawców, operator tej usługi wskazuje także na to, że 30 proc. transakcji kończy udzieleniem przez klienta zgody marketingowej na rzecz sklepu. Dołączenie do grona podmiotów oferujących tę metodę finalizacji transakcji ma też zapewnić sklepom dostęp do nowych kupujących – jak bowiem wynika ze statystyk InPostu, 85 proc. klientów esklepów to osoby, które nie robiły w nich zakupów co najmniej przez ostatnich 12 miesięcy.

Shoper z kolei przekonuje, że aktywacja usługi InPost Pay w sklepie zbudowanym na jego platformie jest prosta. Cały proces sprzedawca przechodzi w panelu merchanta, a dopełnienie wszelkich formalności oraz operacyjne wdrożenie zajmuje średnio mniej niż 1,5 godz. Rekordowe tempo wdrożenia to zaś 16 minut – od rozpoczęcia wniosku do pojawienia się przycisku z logo InPost Pay w sklepie. Udostępnienie usługi InPost Pay w sklepie nie wiąże się z dodatkowymi opłatami ponad standardowy koszt korzystania z platformy Shoper.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies