Operator apki zmienia model biznesowy i chce skupić się na obsłudze firm
W marketach App Store i Google Play nie znajdziecie już aplikacji Autokonto. Jak powiedziano nam w centrali spółki, właściciel apki zmienia model biznesowy i będzie koncentrować się na obsłudze firm. Natomiast wersja oprogramowania dla konsumentów nie będzie dalej rozwijana.
O tym, że Autokonto rezygnuje z obsługi klientów indywidualnych, wiadomo od mniej więcej dwóch lat. W sierpniu 2023 r. pisaliśmy, że na wniosek firmy Komisja Nadzoru Finansowego wykreśliła ją z rejestru małych instytucji płatniczych. Już wtedy szef Autokonta – Jakub Kizielewicz mówił w rozmowie z cashless.pl, że kierowana przez niego firma chce się skupić na klientach biznesowych a do tego zezwolenie na świadczenie usług płatniczych nie jest jej potrzebne. Jednak aplikacja mobilna wciąż była dostępna.
Operacyjne Autokonto zadebiutowało jesienią 2022 r. Udostępniło aplikację, za pomocą której kierowcy mieli móc w sposób przyjazdy i efektywny załatwiać wszystkie potrzeby związane z codzienną eksploatacją samochodu, jego ubezpieczeniem i finansowaniem. Autokonto miało więc służyć m.in. do opłacania przejazdów autostradami, wnoszenia opłata za parkowanie, ale też umawiania przeglądu w serwisie czy pomocy w zakupie opon. Operator aplikacji nawiązał też współpracę z multiagencją Asist, dzięki której w Autokonto pojawiły się ubezpieczenia.