Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Platformy takie jak Allegro czy Uber będą informować skarbówkę o transakcjach swoich klientów. Rząd przyjął projekt ustawy

Przyjęty właśnie przez Radę Ministrów projekt ustawy implementuje unijne przepisy, które powinny obowiązywać już od stycznia ubiegłego roku

Rząd liczy, że nowelizacja ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, implementująca do polskiego prawa unijną dyrektywę DAC7, zostanie uchwalona przez Sejm i Senat do końca czerwca bieżącego roku. Ale niezależnie od tego, kiedy to się ostatecznie stanie, platformy działające na rynku e-commerce będą musiały przekazać dane o obsługiwanych przez siebie klientach wstecznie, od 1 stycznia 2023 r. To efekt tego, że poprzednie władze nie zdążyły przygotować przepisów na czas, a wdrożenie dyrektywy jest opóźnione o ponad rok.

Przeczytajcie także: Konflikt o udziały w Erli

Celem dyrektywy jest ujednolicenie przepisów dotyczących raportowania dochodów uzyskiwanych za pośrednictwem platform cyfrowych. Dyrektywa, jak i polskie przepisy implementujące te regulacje, nie wprowadzają żadnego nowego podatku. Ale nie znaczy to, że nie będą miały żadnych konsekwencji podatkowych. Eksperci sądzą, że wejście w życie nowych przepisów może spowodować, że część osób fizycznych, które trudnią się np. sprzedażą różnych towarów w internecie, może zostać uznana za przedsiębiorców i w związku z tym będzie musiała zacząć uiszczać z tego tytułu podatek dochodowy.

Przeczytajcie także: Będzie nowa marka na rynku płatności

Przypomnę, że używane rzeczy, po upływie co najmniej pół roku od ich zakupu, można ponownie sprzedać i nie trzeba od tego płacić żadnego podatku. Niemniej w razie kontroli terminy trzeba udowodnić.

Natomiast zgodnie z przyjętym wczoraj projektem ustawy platformy e-commerce nie będą przekazywać do skarbówki danych o klientach, którzy zajmują się tzw. okazjonalną sprzedażą i wykonują do 30 transakcji rocznie o wartości do 2 tys. euro. Raportowanie obejmie platformy typu marketplace, aplikacje do rezerwowania noclegów, zamawiania taksówek, itp.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies