Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Prośba o przelew Blik wkrótce pojawi się w SGB Mobile

Usługa będzie dostępna dla wszystkich banków, które w SGB Mobile oferują przelewy na telefon Blik

Powiększy się zestaw funkcji Blika dostępnych dla użytkowników aplikacji SGB Mobile. W ramach zaplanowanej na marzec aktualizacji apki trafi do niej prośba o przelew Blik i podział rachunku. Usługa będzie dostępna w 120 bankach spółdzielczych dla klientów, którzy w SGB Mobile korzystają obecnie z funkcji przelew na telefon Blik.

Przeczytajcie także: Kto zostanie prezesem PKO?

Jak informował serwis cashless.pl, również Santander zamierza udostępnić klientom funkcję Blika prośba o przelew. Jednak w przypadku tej instytucji mowa jest o dłuższej perspektywie – nowa usługa ma zostać wprowadzona w ciągu tego roku. Podobnie jest w Krakowskim Banku Spółdzielczym, który w planach na ten rok ma udostępnienie klientom usługi przelew na telefon i prośba o przelew Blik.

Wygląda na to, że ta dotychczas stosunkowo mało rozpowszechniona funkcja Blika zaczyna sobie powoli torować drogę do popularności. Obecnie prośbę o przelew Blik swoim klientom oferuje tylko sześć banków: ING, mBank, Millennium, VeloBank, Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie, a od niedawna także Pekao, o czym mogliście przeczytać w tekście: Nowość w aplikacji PeoPay. Bank Pekao wdrożył prośbę o przelew Blik.

Przeczytajcie także: Paymove chce przekonać Polaków do kodów QR

Prośba o przelew Blik to funkcja, dzięki której użytkownicy mogą się łatwiej rozliczać między sobą ze wspólnych wydatków. Wystarczy, że jeden blikowicz wybierze ze swojej książki kontaktów w telefonie osobę, którą chce poprosić o pieniądze, poda kwotę oraz tytuł przelewu. Odbiorca od razu otrzymuje prośbę i przez 72 h może ją zaakceptować, wysyłając pieniądze, albo odrzucić.

Rozwiązanie stanowi dopełnienie usługi przelew na telefon Blik, która jest dostępna dla klientów prawie wszystkich banków oferujących Blika (mogą z niej korzystać klienci 17 instytucji) i która cieszy się coraz większą popularnością. W III kw. 2023 r. prawie jedną czwartą wszystkich transakcji Blikiem stanowiły właśnie przelewy na telefon. Od lipca do października użytkownicy wykonali 109 mln takich transakcji (o 68 proc. więcej niż w III kw. 2022 r.), o łącznej wartości 15,6 mld zł (wzrost o 90 proc.). W usłudze otrzymywania przelewów na telefon zarejestrowanych jest już przeszło 15,6 mln numerów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies