Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowość w aplikacji PeoPay. Bank Pekao wdrożył prośbę o przelew Blik

Rozwiązanie jest bezpłatne i mogą z niego korzystać także nieletni klienci Pekao

Pekao wdrożył w aplikacji mobilnej PeoPay kolejną funkcję: prośbę o przelew Blik. Z pomocą tego rozwiązania można szybko zorganizować zrzutkę np. na prezent urodzinowy albo zapłacić wspólny rachunek w restauracji. Z darmowego narzędzia mogą korzystać klienci od 13 roku życia.

Przeczytajcie także: Policja rozbiła szajkę stosującą phishing

Wprowadzenie tego rozwiązania nie jest niespodzianką – jeszcze pod koniec ubiegłego roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Pekao jest na ostatnim etapie testów nowej funkcji.

W jaki sposób można skorzystać z prośby o przelew Blik? Wystarczy w apce PeoPay wejść do zakładki "Płatności", kliknąć opcję "Prośba o przelew" i wybrać odbiorcę z listy swoich kontaktów (pojawiają się na niej wyłącznie ci znajomi, którzy korzystają z Blika i mają uruchomioną tę funkcję). W kolejnym kroku trzeba wpisać kwotę oraz tytuł rozliczenia i nacisnąć "Wyślij".

Odbiorca prośby na jej zaakceptowanie ma 72 godziny. Nie musi być klientem Pekao, tylko dowolnego banku, który wdrożył taką usługę Blika (na chwilę obecną to, oprócz Pekao, także ING, mBank, VeloBank, Millennium oraz Bank Spółdzielczego Rzemiosła w Krakowie). Nowa funkcja pozwala śledzić postępy zbiórki, np. sprawdzić, kto już przelał pieniądze, a komu należy się przypomnieć o zaległym przelewie. Klient może wybrać grupę kontaktów, dzielić rachunek na równe kwoty lub określić ich wysokość dla poszczególnych odbiorców. W ramach jednej prośby o przelew można przelać do 500 zł, a dziennie do 1000 zł. Każdego dnia można wysłać do 30 próśb o przelew.

Przeczytajcie także: Mieczysław Groszek w radzie nadzorczej spółki należącej do BPS

Polski Standard Płatności, operator systemu Blik, podsumowując swoją działalność w III kw. 2023 roku, informował, że przelewy na telefon w tym czasie stanowiły blisko jedną czwartą wszystkich transakcji Blikiem. W okresie od lipca do września użytkownicy skorzystali z nich 109 mln razy (to o 68 proc. więcej niż w III kw. 2022 roku). Wartość przekazanych w ten sposób środków wyniosła 15,6 mld zł (wzrost o 90 proc.). W usłudze otrzymywania przelewów na telefon zarejestrowanych jest już przeszło 15,6 mln numerów.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies