Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Małe i średnie firmy nie potrzebują zmian technologicznych. Zaskakujące wyniki badania na zlecenie PolCardu

Przeważająca część firm z sektora MŚP uważa, że poziom ich cyfryzacji nie wymaga zmiany

Na zlecenie spółki Fiserv Polska, właścicielki marki PolCard, przeprowadzono badanie na temat planów małych i średnich firm w zakresie cyfryzacji. Zaskakujące może być to, że prawie trzy czwarte respondentów z sektora handlowo-usługowego, a więc 73 proc., nie planuje poddawać temu procesowi żadnych obszarów swojej działalności. Spośród nich 60 proc. uważa, że tego nie potrzebuje, 27 proc. – bo ich biznes jest za mały, a prawie 22 proc. dlatego, że cyfryzacja została już wdrożona w obszarach, które tego wymagały. 18 proc. badanych nie planuje zmian technologicznych, gdyż uważa, że są zbyt kosztowne.

Przeczytajcie także: Już za miesiąc premiera Rankingu 100 największych, polskich firm branży płatniczej

Jednak co czwarta firma zbadana na zlecenie PolCardu planuje wdrażać nowe rozwiązania związane z cyfryzacją. – Z wszystkich ankietowanych branż najbardziej zainteresowani automatyzowaniem procesów są przedstawiciele działalności profesjonalnej, naukowej lub technicznej np. prawnicy, architekci (30 proc.). Jednak nawet w ich przypadku chęć cyfryzacji nie jest zbyt powszechna – mówi Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska.

Przeczytajcie także: PolCard wprowadził terminale płatnicze oparte o system Android

Najwięcej firm planujących cyfryzację zadeklarowało, że będzie ona dotyczyć obszaru komunikacji z klientami (55 proc.). Na drugim miejscu znalazło się przetwarzanie i przechowywanie danych oraz obieg dokumentów (prawie 51 proc.). Kolejne wymieniane obszary to rozliczanie płatności z klientami i kontrahentami (46 proc.) czy procesy księgowe i finansowe (44 proc.) bądź bezpieczeństwo (44 proc.). Najmniej firm interesuje się usprawnianiem komunikacji wewnętrznej (niespełna 30 proc.).

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: POLCARD, FISERV

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies