Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Na rynku działa już 8,3 tys. firm kurierskich, których przybywa przez boom w e-handlu. Jednak z ich finansami jest kiepsko

Dun & Bradstreet zbadał kilka tysięcy firm kurierskich i z tej analizy wynika, że jedynie co czwarta jest w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji finansowej

Z najnowszych danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland, o których w serwisie cashless.pl możecie przeczytać jako pierwsi, wynika, że w lipcu 2023 r. w stosunku do końca 2022 r. liczba firm kurierskich wzrosła o 3,3 proc. Oznacza to, że od początku roku na rynku pojawiło się ponad 260 nowych tego typu podmiotów. W efekcie łącznie w Polsce działa już ponad 8,3 tys. przedsiębiorstw kurierskich różnej wielkości.

Przeczytajcie także: Klarna z nowym partnerem. Płatności zaoferują sklepy z platformy Shoper

– Liczba firm kurierskich w Polsce tylko w ostatniej dekadzie zwiększyła się blisko trzykrotnie. Wzrosła z blisko ponad 2,5 tys. w 2010 roku do poziomu 8,3 tys. w połowie lipca 2023 r. – mówi Tomarz Starzyk, rzecznik prasowy Dun & Bradstreet Poland. – Znamienny jest fakt, że w okresie trwania pandemii COVID-19 liczba firm kurierskich w Polsce rosła w tempie dwucyfrowym. Tylko w latach 2021/2020 wzrost ten wyniósł blisko 13 proc. – dodaje.

Utrzymujący się rozwój, nawet jeśli w wolniejszym tempie, to wynik boomu w handlu internetowym. Zgodnie z raportem firmy doradczej Strategy& w tym roku rynek ma być warty 124 mld zł. Jak pisaliśmy o tym niedawno w cashless.pl, to też efekt rozwoju rynku sklepów internetowych, których tylko w pierwszym półroczu pojawiło się ok. 4 tys. Zdaniem analityków jeśli trend się utrzyma, to na koniec grudnia 2023 roku liczba e-sklepów w Polsce może wynosić ponad 65 tys.

Przeczytajcie także: Marketplace merXu rozwija ofertę z pomocą Adyen

Choć w ślad za tym rozwija się również rynek płatności elektronicznych i usług logistycznych, to w ostatnim przypadku nasila się także konkurencja. Z firmami kurierskimi rywalizują choćby operatorzy automatów paczkowych. Wielu Polaków woli z nich korzystać niż z tradycyjnych dostaw do domu. Choćby z powodu wygody – można wybrać dowolną godzinę odbioru, kurier jest dużo mniej elastyczny. Firmy kurierskie w efekcie również rozwijają swoje sieci automatów, ale tu bezkonkurencyjny jest InPost, który kontroluje ok 2/3 rynku, o czym również pisaliśmy w cashless.pl. Tego rodzaju urządzeń w Polsce jest już w sumie ok. 30 tys.

Wojna na ceny może być głównym efektem pogarszającej się sytuacji finansowej firm. Dun & Bradstreet zbadał próbę 2 tys. firm kurierskich i z tej analizy wynika, że jedynie co czwarta jest w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji finansowej. Pozostałe mają mniejsze lub większe kłopoty finansowe.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies