Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
3. Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+

Wszystkie podmioty uczestniczące w rankingu prowadzą w firmach szkolenia antydyskryminacyjne z uwzględnieniem wątku tożsamości płciowej i orientacji seksualnej

Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+ to część projektu Cashless dla równości. Co roku do kilkudziesięciu firm z branży finansowej rozsyłamy ankiety, w których pytamy o podejmowane przez nie działania na rzecz tej grupy mniejszościowej. Każda dobra praktyka jest nagradzana punktami. Łącznie można ich uzyskać 100. W tym roku udało się to pięciu firmom: BNP Paribas, Citi, PayU, UBS oraz Visa.

W ścisłej czołówce z wynikiem 95 pkt. pozostają także: Mastercard oraz Santander Consumer. Dobre noty (85 pkt.) osiągnęły także: Adyen, Credit Agricole, Fiserv Polcard, PayPal, Santander, Uniqa oraz mBank, który znacznie poprawił swój wynik z ubiegłego roku, kiedy przyznaliśmy mu tylko 50 pkt.

Przeczytajcie także: Biznes powinien być inicjatorem zmian!

Wyniki ankiet pokazują, że pracodawcom najłatwiej jest spełnić kryteria dotyczące równych zasad korzystania z dodatkowych świadczeń zdrowotnych, ubezpieczeniowych i socjalnych. W tym przypadku pozytywnie na pytanie o takie samo traktowanie partnerek i partnerów pracowników niezależnie od ich płci odpowiedziało ponad 90 proc. firm. Natomiast ankietowanym najtrudniej jest zdobyć 5 pkt. przyznawanych za działania marketingowe i reklamowe odnoszące się wprost do grupy LGBT+.

Co cieszy, wszystkie podmioty uczestniczące w rankingu prowadzą w firmach szkolenia antydyskryminacyjne z uwzględnieniem wątku tożsamości płciowej i orientacji seksualnej. Tak jest w przypadku pracowników. Niestety tylko w 78,6 proc. firm podobne szkolenia przechodzą także ich przełożeni. "A przecież wszystkie firmy zainteresowane budowaniem kultury otwartości na różnorodność wiedzą, że przykład idzie z góry i kluczowe dla inkluzji jest stworzenie atmosfery bezpieczeństwa i szacunku. Jak można to osiągnąć bez szkolenia przełożonych?" – podsumowuje ten wynik w słowie wstępnym do raportu Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynującego Kartę Różnorodności w Polsce.

Przeczytajcie także: PayU udowodniło, że poważnie myśli o ESG

W raporcie zawierającym ranking i jego krótką analizę zamieszczamy także wywiad z Hubertem Sobeckim, współprzewodniczącym Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Hubert wyjaśnia m.in. dlaczego warto, by firmy podejmowały działania antydyskryminacyjne i realizowały projekty równościowe oraz jak mogą stać się bezpiecznymi przystaniami dla swoich pracowników i ich rodzin.

Zachęcam Państwa do zapoznania się z raportem. W tym roku partnerami głównymi Rankingu instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+ są Mastercard i Visa. Dziękujemy, że pomagają nam realizować ten projekt.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies