Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
NEWS
Wyciek danych z Twisto. Wielu Polaków przez pomyłkę wylądowało w BIK

Operator płatności odroczonych Twisto informuje użytkowników o omyłkowym przekazaniu ich danych do Biura Informacji Kredytowej. Nie wiadomo jaka jest skala zdarzenia

Jeden z czytelników przekazał nam wiadomość e-mail, w której operator płatności odroczonych Twisto informuje swoich klientów, że 2 czerwca 2023 r. wystąpiło naruszenie ochrony danych osobowych w spółce i doszło do nieumyślnego przesłania informacji o umowach użytkowników Twisto do Biura Informacji Kredytowej.

– Zdarzenie zostało wykryte przez jednego z naszych pracowników, skontaktowaliśmy się z BIK z prośbą o jak najszybsze usunięcie nieprawidłowo wpisanych informacji – dostaliśmy informację zwrotną, że zostanie to wykonane w ciągu najbliższych 2-3 dni roboczych. Dodatkowo w związku ze zdarzeniem dokonaliśmy stosownego zgłoszenia do Urzędu Ochrony Danych Osobowych i czekamy na wskazówki ww. sprawie – napisała do klientów firma.

Przeczytaj także: Na skutek wycieku ING musiał zablokować karty części klientów

Twisto informuje również, że równolegle analizuje przyczyny zdarzenia, a przede wszystkim rozwiązania, jakie może wdrożyć w celu uniknięcia podobnej sytuacji w przyszłości. – Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi jesteśmy zobowiązani do poinformowania o tym fakcie oraz przekazania dodatkowych informacji a także możliwych konsekwencji – dodaje Twisto. Firma nie poinformowała jeszcze o skali incydentu, informacja trafia bezpośrednio do użytkowników.

– Ze względów bezpieczeństwa nie mogę podzielić się skalą zdarzenia – mówi nam Joanna Kasiedczak, rzeczniczka Twisto. – Dostaliśmy potwierdzenie od BIK, że rekordy zostaną trwale usunięte w ciągu 2-3 dni roboczych – dodaje.

Przeczytaj także: Wyciek danych kart, dotyczy nie tylko ING, Santandera i Millennium

Twisto podkreśla, że obecnie żadne trwałe negatywne skutki dla użytkowników nie zostały stwierdzone i w jego ocenie są bardzo mało prawdopodobne. – BIK został utworzony przez banki i Związek Banków Polskich w celu gromadzenia danych o klientach indywidualnych i przedsiębiorcach, więc mają wiedzę, w jaki sposób poprawnie postępować z danymi – podkreśla firma.

Twisto podaje, że wewnętrznie analizuje jakie procesy może wprowadzić lub ulepszyć, by uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości. – Planowane jest ponowne przeszkolenie personelu w tym wdrożenie dodatkowych procedur wewnętrznych, gdyż w istocie to naruszenie stanowi niefortunny zbieg okoliczności, z ułomnością ludzką, którą wykluczyć można jedynie poprzez cykliczne uświadamianie jak ważne dla Twisto jest właściwe przestrzeganie prawa ochrony danych – zapewnia fintech.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies