Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Jak radzi sobie platforma Comfino? Comperia podała wyniki rozwiązania płatniczego

Usługa wystartowała latem 2021 roku, początkowo mogły z niej korzystać sklepy internetowe, potem także stacjonarne

Grupa Comperia opublikowała raport podsumowujący pierwszy kwartał br. i po raz pierwszy podała w nim osobno wyniki Comfino, czyli platformy ułatwiającej finansowanie zakupów. W omawianym okresie przychody z tego segmentu wyniosły 177 tys. zł. Fintech podaje, że do tej pory zawarto ze sklepami internetowymi kilkaset umów na dostarczanie usług finansowania zakupów za pośrednictwem tego narzędzia.

Przeczytajcie także: Brytyjski regulator może odrzucić wniosek Revoluta o licencję bankową

Na temat uruchomienia Comfino mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl latem 2021 roku. Rozwiązanie można przedstawić jako marketplace płatności, a korzystające z niego sklepy mogą zaoferować klientom różne metody finansowania zakupów, w tym płatności odroczone, raty (zarówno marżowe, jak i zero procent), kredyty, przewidziano też produkty dla firm. Same sklepy otrzymują należność w ciągu 24 godzin, niezależnie od metody płatności, na jaką zdecydował się kupujący.

Początkowo usługa kierowana była do sklepów internetowych, z czasem dostęp do niej uzyskały także placówki stacjonarne. Z perspektywy sklepu sama implementacja płatności Comfino nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Można to zrobić, pobierając API ze strony Comfino albo korzystając z gotowych wtyczek popularnych platform sklepowych. Cennik usług ustalany jest indywidualnie. Przedstawiciel firmy zapewnia, że w planach jest pozyskiwanie nowych dostawców oprogramowania dla e-commerce, ale też podmiotów dostarczających finansowanie, czyli banków i fintechów.

Przeczytajcie także: Proste zastrzeganie numeru PESEL jednak od połowy 2024 roku

Comperia pierwszy kwartał zakończyła z niemal 12 mln zł przychodu – to o 17 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Oprócz wspomnianego Comfino złożyły się na ten wynik dystrybucja ubezpieczeń oraz reklama. Prezes firmy, Szymon Fiecek, zapowiedział, że w najbliższym czasie planowane jest m.in. poszerzenie oferty i wprowadzenie produktów kolejnych towarzystw ubezpieczeniowych.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies